عصر خودرو

پس از گذشت ۲۰ روز از واگذاری بلوک ۱۰۰ درصدی «ودانا» عنوان شد

دانایان پارس را علی‌رغم میل باطنی فروختیم

عصر بازار: ۴ هفته پیش، بیش از یک میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری دانایان پارس در شرایطی به یک مجموعه ساختمانی و سرمایه‌گذاری فروخته شد که مدیران این شرکت واگذاری آن را علی‌رغم میل باطنی اعلام کرده‌اند.

دانایان پارس را علی‌رغم میل باطنی فروختیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روز دوشنبه 18 خرداد ماه امسال  98.8 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس به طور یکجا به قیمت پایه هرسهم 200 تومان دربازار پایه فرابورس عرضه و به قیمت هر سهم 204 تومان به شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس و زیر مجموعه آن  فروخته شد.
    این دارایی از سوی بانک انصار، ایرانیان اطلس، شرکت مادر تخصصی کارکنان بانک انصار، لیزینگ انصار، صرافی انصار و فناوران حفیظ سامانه توسط کارگزاری پارس گستر خبره به ارزش 266.9 میلیارد تومان روی میز فروش فرابورس رفت و از سوی کارگزاری صنعت و معدن برای شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس و شرکت سرمایه آب خاک توسعه به ارزش 272.3 میلیارد تومان خریداری شد.

    مبلغ این واگذاری به صورت 19 درصد نقد و ما باقی به طور اقساط از سوی خریدار پرداخت می شود .

    در هیات مدیره شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس شرکت های گسترش سرمایه پردازش اندیشه، شرکت پارس سرمایه هم افزادانا ،شرکت سرمایه آب خاک توسعه ،شرکت سرمایه هم افزا پارس امین و شرکت پویا تجارت فریاب صاحب کرسی هستند.

    محمد مهدی احمد آخوندی نماینده شرکت سرمایه هم افزا پارس امین در این شرکت ساختمانی و سرمایه گذاری است.

    همچنین حسین عبده تبریزی مشاور آخوندی و عضو شورای عالی بورس سابقه حضور در هیات مدیره شرکت پارس سرمایه هم افزا دانا دارد.

    در هیمن رابطه محسن محمود زاده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عنوان کرد: « سرمایه گذاری دانایان پارس را علی رغم میل باطنی فروختیم»

    وی افزود: پیرو الزام بانک مرکزی مبنی بر کاهش سرمایه گذاری ها تا سقف 40 درصد و لزوم خروج بانک ها از شرکت داری ، مجموعه بانک انصار تصمیم به واگذاری این دارایی ارزشمند در بازار سهام گرفت.

    به گفته محمود زاده واگذاری بلوک یکجای سرمایه گذاری دانایان پارس به دلیل درخواست خریدار برای تملک کل سهام این شرکت صورت گرفته و در چارچوب مقررات سرمایه گذاری در بانک داری صورت گرفته است.

    وی ارزش خالص دارایی های سرمایه گذاری دانایان پارس را در زمان واگذاری به ازای هر سهم مبلغ 204 تومان عنوان کرد و افزود: ارزش واگذاری "ودانا" به موازات ارزش nav آن صورت گرفته است.

    در عین حال اردشیر مردان پور ،مدیر سرمایه گذاری های مجموعه بانک انصار از سرمایه گذاری دانایان  پارس به عنوان ارزنده ترین و فعال ترین شرکت حقوقی بازار سهام نام برد و افزود: پیش از واگذاری ها از سبد دارایی‌های این شرکت سهام بانک انصار و برخی شرکت های ساختمانی از جمله باغمیشه منتقل شده است.

    وی با بیان اینکه واگذاری این دارایی هیچ ارتباطی با تسویه مطالبات و یا بدهی های معوق با اشخاص وابسته ندارد، عنوان کرد: این شرکت از سبد دارایی های ارزنده و سودآوری برخوردار است و خریدار  برای آن برنامه ریزی های کلان و گسترده ای دارد.

    بر اساس این گزارش، ارزش خالص دارایی های سرمایه گذاری دانایان فارس به ازای هر سهم تا تاریخ 29 اردیبهشت ماه امسال مبلغ 2273 زیال ارزیابی شده است.

    در پرتفوی غیر بورسی این شرکت سرمایه گذاری سهام شرکت های بازتاب سهام توس به تعداد یک میلیون سهم،سرمایه گذاری اعتماد جم به تعداد 8 میلیون سهم،سرمایه گذاری وثوق امین به تعداد 6 میلیون سهم، گروه آتیه ساوالان به تعداد 60 میلیون سهم،لیزینگ آریادانا به تعداد یک میلیون سهم،فولاد زاگرس به تعداد 6 میلیون و 860 هزار ،صندوق سرمایه گذاری گنجینه بهمن به تعداد 526 سهم و توسعه شهری توس گستر به تعداد 148 میلیون و 154 هزار و 111 سهم قرار دارد.

    برچسب ها