عصر خودرو

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ ۹۴.۰۶.۳۰

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۰۶.۳۰ در بازار برق بورس انرژی ۱۶,۳۱۰ مگاوات برق به ارزش ۹۹ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ ۹۴.۰۶.۳۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه، در معاملات امروز دوشنبه 94.06.30 در بازار برق بورس انرژی 16,310 مگاوات برق به ارزش 99 میلیارد و 482 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از 2 برابری را نشان می‌دهد.
    میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز در ادامه روند نزولی خود کاهش 0.7 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت ادامه داشته و به مرز 370,000 ریال رسیده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی همانند روز گذشته، نیمه اول مهر ماه بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است با این تفاوت که حجم معاملاتی و تعداد معاملات انجام شده نسبت به روز گذشته تقریباً 2 برابر افزایش داشته است. روند نزولی قیمت ها امروز نسبت به روزهای گذشته با شدت بیشتری همراه بود و با توجه به عرضه های سنگین نیروگاه‌ها در دقایق پایانی یکی از روزهای پررونق در بازار برق بورس انرژی رقم خورد. به نظر می‌رسد با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها و در آستانه بازگشایی نمادهای آبان ماه، نیروگاه‌ها تمایل دارند قبل از کاهش بیشتر قیمت‌ها برق خود را به فروش برسانند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940708 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940708 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در طول دوره پایدار بوده و در انتهای دوره از شیب آن کاسته شده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی با شیب تند بوده و در انتهای دوره در محدوده 458,000 ریال به ثبات رسیده است.
    نکته قابل توجه اینکه کمترین قیمت در این نماد در سال گذشته 458,000 ریال بوده که از بیشترین قیمت در معاملات امسال این نماد که 402,500 ریال می‌باشد بالاتر می‌باشد.
    در این نماد تا به امروز 2,069 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29/06/1394 با 659 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930708 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو