عصر خودرو

نعمت‌زاده عنوان کرد

استفاده از ابزارهای مختلف برای حمایت از صنایع و رونق تولید

عصر بازار- به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولان و مدیران بانک‌ها باید به این باور برسند که حل مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال در گرو بالندگی صنایع است، بنابراین مدیران بانک‌ها باید از هر ابزاری برای حمایت از صنایع و رونق تولید استفاده کنند.

استفاده از ابزارهای مختلف برای حمایت از صنایع و رونق تولید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های خود را بازگشت رونق تولید به بخش صنعت قرار داد که در این راستا حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را با جدیت دنبال می کند.

وی با اشاره به تزریق 400 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان مرکزی در راستای حمایت از این واحدها عنوان کرد: در کنار مورد توجه قرار گرفتن صنایع کوچک استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور به دنبال رفع چالش‌های صنایع بزرگ این منطقه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در راستای تحقق‌بخشی به منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

نعمت زاده افزود: بر اساس آمار موجود صنعت کشور رشدی معادل پنج درصد را تجربه کرده است، اما تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت‌های اشتغال‌زایی با جدیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با عملیاتی شدن طرح حمایت از واحدهای تولیدی بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی برطرف شد و تعداد عمده‌ای از این واحدها با رفع چالش‌ها و مشکلات به چرخه تولید بازگشتند، گفت: بر اساس آمار موجود صنعت کشور در سال جاری رشدی معادل پنج درصد را تجربه کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خانواده دولت به عنوان امید اول ایران اسلامی وظیفه دارد با همکاری بخش خصوصی مسیر توسعه و بالندگی اقتصادی کشور را فراهم کند، اما مدیران صنایع باید نسبت به تولید کالاهای صادرات محور توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نعمت‌زاده بر ضرورت اتخاذ تدابیر حکیمانه به منظور اصلاح امور واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، تعامل بخش خصوصی و دولتی در مسیر توسعه و بالندگی اقتصادی کشور، مدیریت بهینه سهامداران واحدهای صنعتی و تولیدی و تلاش در راستای صادرات محصولات صنعتی تاکید کرد.

وی بیان کرد: برخی از واحدهای صنعتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی تاخیر دارند و دولت نیز نمی تواند بیش از حد از بانک ها تقاضای تنفس برای صنایع داشته باشد، به همین دلیل لازم است که صنایع با مدیریت هدفمند در جهت رونق تولید گام بردارند.

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت:  ایشان تاکیداتی بر تقویت صنایع کوچک داشتند که از ابتدای سال جاری همه امکانات و ظرفیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این مهم بسیج شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز از سهامداران برخی صنایع انتظار می رود که با اتخاذ برنامه هایی موثر به صورت بهینه واحد صنعتی و تولیدی خود را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی در دو دهه اخیر به عنوان یکی از صادرکنندگان واگن مطرح بود و هم اینک 46 صنعت واگن سازی در کشور وجود دارد.

برچسب ها