عصر خودرو

آمار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشور در یک سال گذشته اعلام شد

خراسان شمالی پیشتاز آمار سرمایه گذاری خارجی مصوب با ۳ میلیارد و۳۶۷ میلیون دلار

عصر بازار- دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت آمار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشور در یک سال گذشته را اعلام کرد که استان خراسان شمالی با ۳ میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار پیشتاز آمار سرمایه گذاری خارجی مصوب است.

خراسان شمالی پیشتاز آمار سرمایه گذاری خارجی مصوب با ۳ میلیارد و۳۶۷ میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بر اساس گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در دوره زمانی یکم دی پارسال تا یکم دی امسال هیات سرمایه گذاری خارجی 12 مرتبه تشکیل جلسه داد که در مجموع 157 گزارش در خصوص پروژه های سرمایه گذاری خارجی مطرح شد و در نهایت به صدور 113 مجوز سرمایه گذاری خارجی (طرح جدید) و 44 مجوز افزایش سرمایه گذاری یا تغییرات در بنگاههای موجود سرمایه‌پذیر با امضای وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی منتهی شد.

ارزش سرمایه ‌گذاری های خارجی در طرح های جدید بالغ بر 11 میلیارد و 333 میلیون دلار و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در بنگاههای موجود سرمایه‌پذیر 496 میلیون دلار است .

در مجموع حجم مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در دوره پسابرجام 11 میلیارد و 802 میلیون دلار می باشد. فرآیند ورود سرمایه خارجی در طرح های مصوب بتدریج در حال انجام است.

سرمایه گذاری خارجی مصوب به تفکیک بخش اقتصادی

طرح های سرمایه گذاری خارجی که به تصویب رسیده است عمدتا در بخش‌های صنعت، نیرو (نیروگاههای تجدیدپذیر)، خدمات (به ویژه گردشگری)، ساختمان و حمل و نقل بوده اند

سرمایه گذاری خارجی مصوب به تفکیک استان

همچنین توزیع استانی طرح های سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در دوره مورد نظر نشان می دهد که این 113 طرح در 27 استان کشور به شکل مناسبی توزیع شده است. سرمایه گذاری خارجی مصوب به تفکیک کشور

کشورهای عمده سرمایه فرست در دوران پسابرجام عمدتا کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان بوده اند.

جزییات جداول 1 تا3 این گزارش در پایگاه اطلاع رسانی دولت به نشانی www.dolat.ir منتشر شده و قابل مشاهده است.

برچسب ها