عصر خودرو

رشد بیش از ۱۲۵ درصدی پول مجازی بیت کوین در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- ارز مجازی بیت کوین سال جدید را با صعود به بالای ۱۰۰۰ دلار آغاز کرد و با رشد بیش از ۱۲۵ درصدی در سال ۲۰۱۶، از ارزهای منتشره از سوی بانک‌أهای مرکزی عملکرد بهتری داشت.

رشد بیش از ۱۲۵ درصدی پول مجازی بیت کوین در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیت کوین یک ارز مجازی است که هیچ نظارت واحدی بر آن وجود ندارد و به هزاران رایانه در سراسر جهان متکی است که این ارز را مبادله کرده و بیت کوینهای جدیدی به سیستم اضافه می کنند. این ارز مجازی روز یکشنبه در مبادلات بیت استمپ اروپا، 2.5 درصد رشد کرد و به 1022 دلار رسید که برای نخستین بار در حدود سه سال گذشته به چنین رکوردی دست یافت.

اگرچه این ارز از نظر تاریخی نوسان بالایی داشته است، اما در دو سال گذشته نسبتا از ثبات برخوردار بوده است. بیت کوین در مدت دو ماه در اواخر سال 2013، به بالای 1100 دلار صعود کرد، اما پس از هک شرکت مونت گاکس که محل معاملات بیت کوین بود، به پایین 400 دلار سقوط کرد.

بزرگترین رشد روزانه بیت کوین در سال 2016 حدود 10 درصد بود. اگرچه این ارز مجازی در مقایسه با ارزهای مرسوم، نوسان زیادی دارد این نوسان کمتر از نوسان قیمت روزانه حدود 40 درصدی در سال 2013 بود.

بیت کوین ممکن است در سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا در چین که با کاهش هفت درصدی ارزش یوان در سال 2016 روبرو شد، مورد پشتیبانی قرار گرفته باشد.

این ارز مجازی برای جابجایی سریع پول به صورت ناشناس، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و چندان مورد توجه مقامات قرار نگرفته است به همین دلیل برای کسانی که مایل هستند کنترلهای سرمایه در سراسر جهان را دور بزنند، جذاب است.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین بیت کوین ممکن است برای کسانی که نگران کمبود نقدینگی هستند مانند مردم هند که با تصمیم دولت برای جمع آوری اسکناسهای درشت روبرو شده‌اند، جذاب باشد.

برچسب ها