عصر خودرو

با سفر رئیس جمهور چین به آمریکا:

بازار چین در آرزوی روزهای خوب به سر می برد

عصر بازار- شاخص شانگهای چین با رشد ۱.۷ درصدی به قله ۳ هزار و ۱۴۹ واحد رسید و قیمت سهام شرکت خطوط راه آهن چین و شرکت سازه های ماشینی CVMG با افزایش ۷ درصدی در شانگهای رو به رو شد.

بازار چین در آرزوی روزهای خوب به سر می برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه(سنا)، افزایش قیمت سهام شرکت های صنعتی و تکنولوژی موجب رشد شاخص ها در بازار چین شد در حالی که رئیس جمهور چین نخستین سفر رسمی خود را به چین در پیش دارد.

    بر اساس این گزارش، طی سفر رسمی ژی جینگ پینگ به آمریکا و دیدار رسمی وی با همتای آمریکایی خود، تفاهم نامه های تجاری متفاوتی در زمینه تجاری، انرژی ، آب و هوا، مالی، صنایع هوایی و زیر ساختارها به امضا خواهد رسید.

    شرکت های صنعتی پیش بینی کرده اند که با این دیدار رسمی، میزان تولیدات و تقاضاها در کشور افزایش خواهد یافت.

    گری آلفونسو،مدیر فروش شرکت خدمات مالی شن وان هونگی یوان، در این خصوص اظهار داشت: این دیدار رسمی رئیس جمهور چین و باراک اوباما، یک اهرم حمایتی برای سهام موجود در بازار چین است. به این دلیل که شرکت های چینی همگی در فکر بازارهای خارج از مرز چین هستند و این قراردادهای تجاری می تواند نقطه عطفی برای ارتباطات خارجی باشد.

    وی ادامه داد: در این میان سهام شرکت های تکنولوژی، نخستین سهامی هستند که پس از امضا قراردادها با روند رو به رشد همراه می شوند .

    در این بین شرکت خطوط راه آهن چین و شرکت XpressWest به عنوان شرکت های پیمانکاری در یک سرمایه گذاری مشترک در آمریکا،  قرار است تا خطوط راه آهن مسیر لس آنجلس به لاس وگاس را که در حدود 370 کیلومتر خطوط راه آهن است، تجهیز کنند که این قرارداد، نخستین قرارداد راه آهن چین در کشور آمریکا خواهد بود.

    این در حالی است که، شاخص هنگ سنگ با افت 1.6 درصدی در هنگ کنگ رو به رو شد و شاخص CSI چین نیز افزایش 1.6 درصدی داشت.

    برچسب ها