عصر خودرو

درآمد ۳۲ میلیارد دلاری پتروشیمی های حاشیه خلیج فارس

عصر بازار- ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس در دهه گذشته با افزایش سه برابری به ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۵ رسید که درآمدی معادل ۳۲ میلیارد دلار در بر داشته است.

درآمد ۳۲ میلیارد دلاری پتروشیمی های حاشیه خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، میزان مصرف محصولات مختلف پتروشیمی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ظرف یک دهه گذشته تا 10 درصد در سال افزایش یافته است.

بر اساس مطالعات اخیر انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج‌فارس (GPCA) در ماه ژانویه سال گذشته میلادی، انتظار می رود میزان تولید محصولات پلاستیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس تا پایان دهه جاری میلادی با نرخ ثابت 3.2 درصد رشد یابد. ظرفیت تولید این محصولات در طول 10 سال گذشته با افزایش سه برابری به 26 میلیون و 200 هزار تن در سال 2015 رسید که درآمدی معادل 32 میلیارد دلار در بر داشته است

براساس گزارش نیپنا به نقل از ترید عربیا، صنایع شمیایی کشورهای حاشیه خلیج فارس با در اختیار داشتن حدود 143 هزار نیروی انسانی، یکی از بزرگترین کارفرماهای منطقه محسوب می شود.

همچنین تازه ترین گزارش انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج‌فارس (GPCA) موسوم به "حقایق و ارقام" (Facts and Figures) که در نشست اخیر این انجمن در ماه نوامبر سال 2016 منتشر شد؛ می گوید: صنایع شیمیایی و پتروشیمی کشورهای شورهای همکاری خلیج فارس در سال 2015 به ظرفیت تولید 144 میلیون و 600 هزار تن دست یافت که بیش از دو برابر افزایش را در مقایسه با سال 2005 نشان می دهد.

برچسب ها