عصر خودرو

پرونده افزایش سرمایه ذوب آهن در دست انداز

عصر بازار- در حالی ناشر ذوب آهن اصفهان دو ماه قبل، گزارش توجیهی حسابرسی شده برای افزایش ۳۲۲ درصدی سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را به سازمان بورس ارایه داده که اخبار دریافتی حاکی از افتادن این پرونده در دست انداز قانونی است.

پرونده افزایش سرمایه ذوب آهن در دست انداز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در چهارم آبانماه امسال اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت ذوب آهن اصفهان نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره این شرکت در مورد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر روی کدال می نشیند.

در این اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی عنوان کرده با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان مصوب سوم مرداد ماه 1386 هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ 30 مرداد ماه 1395 هیئت مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 7,868,406,000,000 ریال به مبلغ 33,180,587,000,000 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، نکته قابل تامل اینکه در ذیل این اطلاعیه عنوان شده ؛ انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است و اطلاع رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

در این ارتباط یک منبع آگاه در سازمان بورس با بیان اینکه پرونده درخواست افزایش سرمایه ذوب آهن همچنان در دست بررسی است ، گفته است: « با توجه به اینکه افزایش سرمایه ذوب آهن باعث عدم خروج این شرکت از شمولیت ماده 141 قانون تجارت و پوشش زیان انباشته نمی‌شود تا کنون درخواست افزایش سرمایه "ذوب" به نتیجه روشنی دست نیافته است.»

بر اساس این گزارش، انتشار گزارش حسابرس و بازرس قانونی مبنی بر موافقت با افزایش سرمایه 322 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی در حالی است که در صورت عدم انجام این افزایش سرمایه تا قبل از پایان امسال این مجتمع فولادی با خطر انحلال مواجه خواهد شد.

هم اکنون ارزش بدهی‌های شرکت ذوب آهن اصفهان بر اساس جدید ترین صورت های مالی حسابرسی شده بالغ بر 6 هزار و 678 میلیارد و 524 میلیون و 900 هزار تومان می باشد و رقم دارایی ها به ارزش 8 هزار و 399 میلیارد و 831 میلیون و 900 هزار تومان در ترازنامه این شرکت اعلام شده است.

با کسر این دو رقم و تقسیم آن بر کل سهام فعلی شرکت ذوب آهن ، ارزش حدود 219 تومانی هر سهم بدست می آید. شرکتی که هم اکنون با زیان انباشته حدود 213 تومانی به ازای هر سهم مواجه است که بیش از دو برابر سرمایه فعلی آن است.

بر اساس این گزارش به تازگی سازمان خصوصی‌سازی برای چهارمین مرحله اقدام به عرضه 16.75 درصد از سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان به وکالت از صندوق بازنشستگی کارنان فولاد در بازار دوم فرابورس ایران کرد که موفقیتی در بر نداشت.

نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان مهرماه سال 90 در گروه فلزات اساسی در بازار دوم فرابورس درج و معاملات سهام آن از تاریخ 19 بهمن ماه همان سال آغاز شده است.

برچسب ها