عصر خودرو

دبیر سندیکای لوله و پروفیل خبر داد

نامه‌نگاری وزارت صنعت با جهانگیری برای کاهش تعرفه واردات ورق فولادی

عصر بازار- دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل از نامه‌نگاری وزارت صنعت با معاون اول رئیس جمهور برای کاهش تعرفه واردات ورق فولادی از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد خبر داد.

نامه‌نگاری وزارت صنعت با جهانگیری برای کاهش تعرفه واردات ورق فولادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امیر حسین کاوه اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه واردات ورق‌های فولادی بسیار سنگین است به طوری که برای واردات ورق‌های فولادی با ضخامت کمتر از 3 میلی‌متر باید تعرفه 20 درصدی پرداخت شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی قیمت ورق فولادی در کشور بسیار گران است و تأمین‌کننده داخلی نیز نتوانسته به قول خود برای تأمین نیاز صنایع فولادی عمل کند.

کاوه تصریح کرد: برای حل این مشکل، رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار بازنگری در تعرفه واردات ورق فولادی شد که وزیر صنعت نیز به معاون معدنی خود دستور داد تا اقدامات لازم برای کاهش تعرفه واردات ورق صورت گیرد.

به گفته وی، معاون معدنی وزیر صنعت نیز نامه وزیر را خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارسال کرد تا مراحل نهایی شدن و ابلاغ این تعرفه صورت گیرد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل با بیان اینکه اوایل امسال قیمت هر کیلو ورق فولادی در کشور 1300 تومان بود، گفت: در حال حاضر این قیمت به 2300 تومان رسیده و برای حل مشکل صنایع باید کاهش تعرفه طی روزهای جاری اتفاق بیفتد، نه اینکه به سال آینده موکول شود.

برچسب ها