عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

کاهش قیمت سکه متاثر از افت التهاب بازار ارز

الزام طلافروشان به پرداخت مالیات ربطی به افت نرخ ندارد

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید، روند نزولی نرخ دلار در روزهای گذشته سبب شده است باوجود افزایش قیمت اونس جهانی طلا، شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تهران باشیم.

کاهش قیمت سکه متاثر از افت التهاب بازار ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه در نخستین روز هفته، افزود: قیمت اونس جهانی امروز در مقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه) با افزایش همراه بوده و این رشد قیمت در مقایسه با شنبه هفته گذشته (چهارم دی ماه) به 17 دلار رسیده است.

هم اینک و تا لحظه انتشار این خبر، براساس اعلام شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، هر اونس طلا یک هزار و 151 دلار و 90 سنت معامله می شود.

به گفته این مقام مسوول، باوجود افزایش قیمت طلا دربازارهای جهانی، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با کاهش مواجه شده که متاثر از افت قیمت ارز از عصر روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته است.

کشتی آرای گفت: هم اینک قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران 11 میلیون و 650 هزار ریال است که در مقایسه با روز چهارشنبه (12 میلیون و 250 هزار ریال) کاهش فاحشی نشان می دهد.

پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه طلا، جواهر وسکه تهران قیمت هر دلار آمریکا در لحظه تنظیم خبر 40 هزار و 10 ریال( 4001 تومان) اعلام کرده است که نسبت به روز پنجشنبه گذشته بیش از 1300 ریال (130 تومان) کاهش دارد.

** بی ارتباطی افت قیمت ارز با پرداخت مالیات طلافروشان

کشتی آرای همچنین برخی اظهارنظرها مبنی براین که الزام طلافروشان به پرداخت مالیات یکی از دلایل کاهش التهاب بازار ارز است، تصریح کرد: این دو موضوع هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و تعیین نرخ ارز مربوط به بانک مرکزی و صنف صرافان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور برای نرخ سه درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا، آن را نرخی «ویژه» توصیف کرد که در برخی کشورهای جهان نیز برای بعضی کالاها مرسوم است.

کشتی آرای گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای طلا و صنوف مرتبط با آن ایجاد کرد و سازمان امور مالیاتی به فکر اصلاح نرخ افتاد تا با کاهش برخی التهاب های بازار، از تعطیلی واحدها و رکود صنعت طلا و جواهر جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش «سید کامل تقوی نژاد» رییس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: پیشنهاد تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا در لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده، شامل اعمال نرخ سه درصدی به جای 9 درصد کنونی مالیات بر ارزش افزوده است و باید منتظر تصمیم گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه ماند.

برچسب ها