عصر خودرو

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران :

سفره ی مردم با افزایش نرخ ارز کوچک نمی‌شود

عصر بازار- رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه، سفره ی مردم با افزایش قیمت ارز کوچک نمی‌شود، گفت: دلار طی یک سال اخیر با افزایش قیمت ۱۲ درصدی در سطح جهان روبه رو بوده است.

سفره ی مردم با افزایش نرخ ارز کوچک نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سید کمال سید علی معاون اسبق بانک مرکزی درباره  سیاستهای ارزی بانک مرکزی گفت: دولت و بانک مرکزی باید به هیجانات و انتظارات مردم توجه کند و تنها راه حل برای کنترل و کاهش نرخ ارز، کنترل تورم است. بانک مرکزی وظیفه مواجهه ی به موقع با این موضوع دارد. به نظر من سیاست بانک مرکزی در این باره باید سکوت و دعوت به آرامش باشد.

وی درباره دلایل افزایش قیمت دلار توضیح داد: دلار طی یک سال اخیر با افزایش قیمت 12 درصدی در سطح جهان روبه رو بوده و همچنین طی دوماه اخیر انتخابات آمریکا از جمله دیگر عواملی بود که در روند افزایشی نرخ ارز تاثیر به سزایی داشت.

سید علی ادامه داد: درباره نرخ ارز در جامعه نباید به صورتی اظهار نظر شود که باعث التهاب و هیاهو در جامعه باشد.باید به این موضوع توجه شود که آیا کاهش نرخ ارز در شرایط فعلی به نفع اقتصاد کشور است یا خیر؟

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون حدود 60 درصد قیمت ارز افزایش یافته است،  ادامه داد: به نظر من سفره ی مردم با افزایش قیمت ارز کوچک نمی‌شود بلکه با کاهش تولید، اشتغال و ... باعث می شود تا هم درآمد مردم روند کاهشی داشته باشد و هم سفره ی آن ها کوچک شود.

سیدعلی معاون اسبق بانک مرکزی درباره یکسان سازی نرخ ارز گفت: یکسان سازی نرخ ارز پیش از این انجام شده و الان هم به دنبال این هستیم تا دوباره این موضوع اجرایی شود زیرا چند نرخی بودن ارز فسادآور است اما نکته ی مهم این است که آیا شرایط فعلی اقتصاد کشور آماده یکسان سازی نرخ ارز هست یا خیر؟

وی ادامه داد: در حال حاضر از 80 میلیارد دلار درآمد ارزی، 44 میلیارد دلار درآمد غیر ارزی و 36 میلیارد دلار درآمدهای نفتی در کشور است.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه سالیانه 20میلیارد دلار ارز در اتاق مبادلات ارزی بانک مرکزی تزریق می‌شود، گفت: 1.5 برابر این عدد در بازار آزاد و از طریق سیستم بانکی توزیع می‌شود.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو