عصر خودرو

روند افزایش قیمت نفت ازسرگرفته شد

عصر بازار- قیمت‌های جهانی نفت بدون اعتنا به دومین افزایش هفتگی ذخایر نفت آمریکا، در اوایل معاملات روز جمعه بازار آسیا افزایش یافت.

روند افزایش قیمت نفت ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 18 سنت یا 033 درصد افزایش یافت و در 53.95 دلار در هر بشکه ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته 29 سنت کاهش یافت و در 53.77 دلار بسته شد.

نفت برنت برای تحویل در مارس 12 سنت یا 0.21 درصد افزایش یافت و به 56.97 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با هشت سنت کاهش در 56.14  دلار در هر بشکه بسته شد.
آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که اواخر روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 23 دسامبر، 614 هزار بشکه افزایش داشت، در حالیکه تحلیلگران 2.1 میلیون بشکه کاهش ذخایر را پیش‌بینی کرده بودند.
با وجود افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا به میزان قابل توجهی کمتر از آماری بود که یک روز قبل از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر شده و 4.2 میلیون بشکه افزایش ذخایر نفت خام در مدت مذکور را نشان داده بود.
قیمتهای نفت از اواسط نوامبر تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک و آمار اقتصادی قوی آمریکا 25 درصد رشد کرده‌اند. بازار رویکرد صبر و مشاهده را برای آغاز توافق تاریخی اوپک و تولیدکنندگان متعدد خارج از این سازمان برای کاهش تولید در پیش گرفته است. این توافق از اول ژانویه اجرا می شود. قرار است کشورهای داخل و خارج از اوپک مجموعا 1.8 میلیون بشکه در روز از تولیدشان را کاهش دهند و عربستان که بزرگترین تولیدکننده اوپک است، سهم بزرگتری در این کاهش را پذیرفته است.
به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در "سی ام سی مارکتس"، انتظارت متفاوتی از کاهش تولید وجود دارد و معاملات اندک است بنابراین مشاهده وضعیت بازار در دو هفته نخست ژانویه بسیار مهم است. هر گونه اقدام نادرست یا نشانه اختلاف در توافق کاهش تولید به ریزش قیمتهای نفت خام منجر خواهد شد.
بر اساس نظرسنجی رویترز، قیمتهای نفت تا پایان سال 2017 به 60 دلار افزایش خواهد یافت اما رشد بیشتر قیمتها به دلیل صعود دلار و احیای تولید نفت آمریکا محدود خواهد شد.

برچسب ها