عصر خودرو

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه:

اجرای اقتصاد مقاومتی به رشد اقتصاد منجر شود

عصر بازار- رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی به رشد اقتصاد منجر شود، گفت: دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز با اجرای اقتصاد مقاومتی ممکن است.

اجرای اقتصاد مقاومتی به رشد اقتصاد منجر شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایسنا، مجتبی خالصی عصردر قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار کرد: در ابتدای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌ها به این سیاست‌ها نگاه سنتی داشتند و آنچنان که باید برنامه‌نویس نبوده و به دنبال گرفتن اعتبار برای اجرای سیاست‌ها بودند.

وی با بیان اینکه همه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در یک کِشتی قرار دارند، یادآور شد: حساسیت موضوع به حدی است که تیم نظارت از سوی معاون اول رئیس جمهوری تعیین شده است و ساختار منسجم در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید درنظرگرفته شود و دستگاه‌ها براساس آن عملکرد داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان می‌تواند در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی از استان‌های موفق در سطح کشور باشد، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه به دنبال نادیده گرفتن حقوق و تلاش‌های مدیران استان همدان نیست.

خالصی تصریح کرد: استان همدان پتانسیل بالایی دارد و این پتانسیل بالا توقعات بیشتری نیز ایجاد می‌کند تا در کنار اقدامات و عملکردهای موجود گزارش‌ها به هنگام ارائه شود.

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: گزارش‌های اقتصاد مقاومتی تعیین‌کننده است بنابراین اگر دقیق و مناسب ارائه شود در ارزیابی‌ها نیز موثر است.

خالصی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در استان همدان با تلاش مدیران حل شده است، افزود: در گذشته بانک‌ها برای حل مشکلات تولید به میدان می‌آمدند اما با فشار ستاد اقتصاد مقاومتی شاهد حضور مفید و مستمر بانک‌ها در عرصه احیای واحدهای تولیدی هستیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی، بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز سه هدف اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مشکل واحدهای تولیدی نبود تقاضا در دو بخش داخلی و خارجی است بنابراین باید تقاضا را در واحدهای تولیدی فراهم کرد چرا که واحدهای تولیدی استان همدان این ظرفیت را دارد و از سوی دیگر این مسأله باعث می‌شود سرمایه‌گذاران ورود جدی داشته باشند.

خالصی خاطرنشان کرد: در مبارزه با قاچاق نیز در قالب اقتصاد مقاومتی تأکید شده است به طوری که اگر به مبارزه با قاچاق پرداخته نشود انگیزه برای کار و تولید کاهش می‌یابد.

برچسب ها