عصر خودرو

ایران و صربستان برای توسعه همکاری های اقتصادی توافق نامه امضا کردند

عصر بازار- «دراگولیوب راییچ» رئیس شبکه 'حمایت تجاری صربستان' و «سعید حسینی» رئیس 'اتاق تجاری صربستان و ایران' در یک همایش خبری در بلگراد توافق نامه ای را به منظور توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی صربستان و ایران امضا کردند.

ایران و صربستان برای توسعه همکاری های اقتصادی توافق نامه امضا کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایرنا، راییچ و حسینی در نشستی در بلگراد ضمن تشریح ابعاد همکاری های دو کشور بر گسترش همکاری های اقتصادی بین صربستان و ایران در زمینه های مختلف تجاری بخصوص کشاورزی، صنعت اتومبیل سازی و ریلی تاکید و امکانات دو کشور را برای ارتقای تبادل کالا و همکاری های اقتصادی بسیار بالا دانستند.

رئیس شبکه حمایت تجاری صربستان، ایران را کشوری بزرگ و با امکانات گسترده در زمینه های مختلف دانست و گفت که بازار ایران فرصت بزرگی برای شرکت های صربستانی در حوزه های مختلف از جمله، کشاورزی، صنعت اتومبیل سازی و ریلی است.
راییچ با اشاره به اینکه صربستان و ایران بخصوص در زمینه کشاورزی همکاری بسیار خوبی دارند، گفت: با توجه به اینکه ایران گندم، ذرت، سویا و دانه های روغنی وارد می کند، شرکت های صربستانی می توانند فعالیت و همکاری های خود را در این زمینه ها گسترش دهند.
وی تاکید کرد که امضای توافق نامه همکاری با اتاق تجاری صربستان و ایران می بایستی ارتباط مستقیم شرکت های صربستانی و ایرانی و همچنین دیدار شرکت های دو کشور را جهت تبادل اطلاعات در مورد فناوری های مختلف و ایجاد فرصت های تجاری امکان پذیر سازد.
راییچ همچنین در این همایش تلاش های ایران برای انواع نوآوری در شاخه های گوناگون صنایع بخصوص درحوزه های ارتباطات و کشاورزی تحسین کرد و گفت: ایران در این عرصه ها در زمره کشورهای پیشرو است.
و ی تصریح کرد که همکاری با ایران می تواند حضور شرکت های فناوری و نوآوری های ارتباطات صربستان در کشورهای منطقه را امکان پذیر کند.
«محمد جواد ایزدی» رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز که در این همایش حضور داشت، گفت که نمایندگان تجاری دو کشور معتقد هستند که طی چند سال آینده حجم تبادلات کنونی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
ایزدی با اشاره فعالیت های بزرگ در حوزه های ریلی و راه سازی در ایران گفت که شرکت های صربستانی و همچنین شرکت های این منطقه فرصت بسیار خوبی برای حضور در بازار بزرگ ایران در همه زمینه ها به ویژه ساخت و ساز و حمل و نقل و فناوری ارتباطات دارند.
وی همچنین آمادگی سفارت ایران در بلگراد را برای هر گونه کمک و مشاورت به مردم و شرکت های صربستانی در جهت گسترش روابط در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری،فرهنگی، ورزش و تجارت و اقتصاد اعلام کرد.
«سعید حسینی» رئیس اتاق تجاری صربستان و ایران امضای توافق نامه همکاری بین این مرکز با شبکه حمایت تجاری صربستان را بعنوان عاملی مهم در گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی را حائز اهمیت خواند و با اشاره به اینکه ایران گندم، ذرت، سویا و دانه های روغنی وارد می کند تاجرین صربستان و منطقه را به حضور گسترده در بازار بزرگ ایران فراخواند.
وی همچنین با توجه به اینکه ایران بزرگترین تولید کننده اتومبیل در منطقه است، گفت که کارخانه های صربستانی که در زمینه ساخت قطعات خودرو فعالیت دارند، می توانند در این زمینه همکاری خوبی با کشورمان داشته باشند.
حسینی که به تازگی با تجار و سرمایه داران صربستان، اسلوونی و همچنین در بوسنی و هرزگوین نشست داشت در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: بازرگانان منطقه بالکان برای ارتباط سریع و دسترسی به تاجران ایرانی در انتظار گشایش رسمی دفتر مرکز تجاری صربستان و ایران در بلگراد هستند که امیدواریم مجوز این دفتر هر چه زودتر از طرف بلگراد و تهران صادر شود.
وی گفت: از این فرصت استفاده می کنم و از تلاش های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و همچنین مقام های مسئول صربستان در امور تجاری که خواهان سرعت بخشیدن به گشایش این مرکز تجاری هستند، کمال تشکر دارم.
حسینی همچنین با اشاره به اقدامات اتاق تجاری صربستان و ایران در آشنا کردن شرکت های مختلف صربستانی با امکانات ایران در سطوح مختلف اقتصادی، افزود: امیدواریم که بزودی شرکت های ایرانی و صربستانی بتوانند با امضای توافق نامه و قرارداد های اقتصادی و تجاری گام های بزرگتری را در ارتقای روابط خوب و همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف بر دارند.
این تاجر ایرانی تصریح کرد: صربستان دروازه اروپا است و در قسمت مرکزی جزیره بالکان قرار دارد و از طرف شرق با رومانی و بلغارستان، از غرب با مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین، کراوسی و از طرف جنوب با مقدنیه و آلبانی و از طرف شمال با مجارستان هم مرز است.
'به همین خاطر از بهترین موقعیت برای بازار اروپا، آسیا و خاورمیانه برخوردار است و از طرف دیگر با روسیه، چین و اتحادیه اروپا همکاری گسترده تجاری و اقتصادی دارد.'
حسینی به نقش مهم بخش خصوصی برای گسترش همکاری بین کشورها اشاره کرد و گفت: توسعه روابط تجاری و همکاری های اقتصادی ایران و صربستان اصولا باید توسط بخش خصوصی بین دو کشور صورت بگیرد و مطمئنا در این زمینه دولت های دو کشور بخش خصوصی را حمایت می کنند.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو