عصر خودرو

آلمان و چین دو طرح ایمیدرو را تامین اعتبار کردند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آلمان و چین دو طرح الکترود گرافیتی (در اردکان یزد) و آلومینیوم (در جاجرم خراسان شمالی) را تامین اعتبار کرده و وارد مرحله اجرا شده اند.

آلمان و چین دو طرح ایمیدرو را تامین اعتبار کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «مهدی کرباسیان» افزود: پس از برجام شرکت های معتبر بین المللی از سرمایه گذاری در ایران در بخش معدن استقبال کردند.
کرباسیان گفت: برای پروژه آلومینیوم جاجرم با یک شرکت چینی قرارداد امضا و بر اساس آن 46 میلیون یورو اعتبار دو ساله با نرخ صفر درصد فعال شد.
وی افزود: یک شرکت آلمانی برای اجرای طرح الکترود گرافیتی نزدیک به 40 میلیون یورو با اعتبار خود تامین تجهیزات می کند که مدت آن سه ساله تعیین شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: از 10 تا 12 سال پیش در بخش معدن با فناوری های جهانی فاصله ایجاد شد و شرکت های معتبر بین المللی که رابطه خود را با ایران قطع کرده بودند اکنون پس از برجام بتدریج درحال مذاکره و ورود به کشور هستند.
وی تصریح کرد: اکنون در معدن روی مهدی آباد (یزد) و طلای زرشوران (آذربایجان غربی) از مشاور خارجی بهره گیری شد. در زمینه محیط زیست نیز مشاور نروژی فعالیت می کند که اینها فناوری و پژوهش را به ایران و کارشناسان ایرانی منتقل می کنند.
بر اساس این گزارش، رییس هیات عامل ایمیدرو بتازگی در بازگشت از سفر چین از آماده شدن بسته اعتباری دوم ایران و چین به ارزش 30 میلیارد یورو خبر داد و بر لزوم عملیاتی ساختن آن تاکید کرد.
وی افزود: ارزش طرح های اجرا شده بین ایران و چین در سه سال گذشته به بیش از 20 میلیارد یورو رسید که چهار میلیارد یورو مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.

برچسب ها