عصر خودرو

راشاتودی:

ونزوئلا ۹۵ هزار بشکه‌ تولید نفت را از ابتدای ۲۰۱۷ کاهش می‌دهد

عصر بازار- در راستای اجرای توافق ۳۰ نوامبر اوپک، ونزوئلا از ابتدای سال آینده میلادی تولید نفت خود را ۹۵ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

ونزوئلا ۹۵ هزار بشکه‌ تولید نفت را از ابتدای ۲۰۱۷ کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در راستای اجرای توافق روز 30 نوامبر اعضای اوپک در وین اتریش و توافق برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی از سوی این سازمان، ونزوئلا از ابتدای سال آینده میلادی تولید نفت خود را 95 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

در روز 30 نوامبر کشورهای عضو اوپک توافق کردند تا با هدف بهبود قیمت نفت در بازار جهانی عرضه این حامل انرژی را به بازار بین‌الملل کاهش دهند.

براساس این توافق، کشورهای عضو اوپک مجموعاً 1.2 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش خواهند داد.

در روز 10 دسامبر نیز کشورهای تولید کننده نفت غیر عضو اوپک به این توافق پیوسته و توافق کردند تا 600 هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش دهند.

براساس 2 توافق صورت گرفته عرضه نفت به بازار جهانی 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

و در همین راستا وزارت انرژی ونزوئلا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است از روز یک ژانویه 2017 شرکت ملی نفت ونزوئلا و شرکت‌های زیر مجموعه آنها کاهش حجم تولید و همچنین قراردادهای فروش خود را اجرایی خواهند کرد.

براساس آمار وزارت انرژی این کشور، ونزوئلا روزانه 2.4 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

از زمان کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و رسیدن آن از بالای 100 دلار در هر بشکه به زیر 30 دلار ونزوئلا از جمله کشورهایی بوده است که بیشترین آسیب را از این سقوط قیمتی دیده است.

الوجیو دلپینو وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرده است: این توافق برای کاهش تولید باید به بازگرداندن تعادل به بازار منجر شود.

وی پیش بینی کرده است اجرای 2 توافق فوق قیمت نفت را به 60 تا 70 دلار در هر بشکه برساند و سبد قیمتی نفت ونزوئلا را به 55 دلار در هر بشکه افزایش دهد.

به دلیل بالا بودن حجم نفت سنگین در سبد نفتی ونزوئلا این کشور با تخفیف بیشتری نفت خود را به بازار عرضه می‌کند.

برچسب ها