عصر خودرو

مبارزه دولت هند با پول سیاه به املاک رسید

عصر بازار- دولت هند مبارزه با پول سیاه که از هشتم نوامبر(۱۸ آبان) با خارج کردن اسکناس های درشت آغاز کرده بود در روزهای اخیر به بخش مهم و حساس املاک گسترش داد.

مبارزه دولت هند با پول سیاه به املاک رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی با آغاز طرح بی اعتبار کردن اسکناس های 500 و1000 روپیه ای با انتقاد از دولت معتقدند بودند که فقط بخش کمی از پول سیاه به صورت نقد نگهداری می شود.
به گفته این افراد، بسیاری از افراد پول سیاه خود را در بخش املاک ،خرید طلا ،نقره و دیگر بخش ها هزینه می کنند که این اقدام دولت نمی تواند موفق شود.
دولت مودی با آغاز مرحله دوم مبارزه باپول سیاه که شناسایی املاک بی نام و نامشخص است ، ثابت کرد که عزم جدی برای اجرای دشوارترین بخش جراحی اقتصادی این کشور را دارد.
یک مقام ارشد در اداره مالیات هند گفت که نخست وزیر درحال مسدودکردن روش های فرار ثروتمندان از فرار مالیاتی است .
وی افزود:'مودی' به زودی مبارزه با فساد اقتصادی در بخش املاک را تشدید می کند.
به گفته وی دولت اقدامات خود را در روزهای آینده برای شناسایی صاحبان املاک افزایش می دهد.
وی، بررسی درآمدها ، اماکن و پرداخت های مشکوک را از جمله اولویت های دولت عنوان کرد.
کارشناسان اقتصادی ،ساماندهی بخش املاک در هند را دشوارترین مرحله مبارزه دولت با پول سیاه می دانند و می گویند بسیاری از زمین ها ، املاک و خانه ها در هند فاقد سند مالکیت و در مواردی بین چند نفر تقسیم شده است .
به عقیده این افراد، بسیاری از افراد پول های غیرقانونی و سیاه را برای خرید املاک هزینه می کنند.
'راجیو' یکی از کارشناسان اقتصادی می گوید ساماندهی بخش املاک بسیار دشوار و حساسیت برانگیز است و در صورت موفقیت گام بزرگی برای اصلاح اقتصادی محسوب می شود.
وی می افزاید بسیاری از افراد که در خارج از کشور کار می کنند برای فرار مالیاتی ، اقدام به سرمایه گذاری در بخش املاک می کنند.
براساس قانون مبارزه با املاک بی نام هند که از اول نوامبر(11 آبان) به اجرا درآمده افرادی که املاک دیگران را در اختیار داشته باشند به هفت سال زندان و ضبط اموال محکوم می شوند.
دولت هند سه شنبه هشتم نوامبر(18 آبان)در پیام فوری تلویزیونی اعلام کرد که اسکناس های 500 و 1000 روپیه ای از روز چهارشنبه از گردش پولی خارج می شود.
مودی ،دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی ،پول سیاه ،فساد و تروریسم بر اقتصاد عنوان کرد.

برچسب ها