عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در نخستین روز پس از باز شدن بازارهای جهانی پس از کریسمس و تا تعطیلات سال نوی میلادی اندکی تغییر کرد چراکه بازار هنوز منتظر مشخص شدن وضعیت اجرای توافق اوپکی‌ها و غیراوپکی‌هاست و هر بشکه نفت بالای ۵۵ دلار فروخته شد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات امروز پیش از تعطیلات سال جدید اندکی تغییر کرد و بازار درحالی‌که کمتر از یک هفته تا نخستین کاهش تولید توافق شده میان اوپکی‌ها و غیراوپکی در 15 سال اخیر مانده است، در موضع انتظار برای مشخص شدن وضعیت قرار گرفته است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 8 سنت افزایش 55.24 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 23 سنت افزایش 53.25 دلار معامله شد. بازار نفت روز دوشنبه برای کریسمس بسته بود.

اول ژانویه، تاریخ آغاز رسمی توافق اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها برای کاهش تولید روزانه 1.8 میلیون بشکه در روز است. این توافق برای افزایش قیمت نفت طراحی شده است.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی و مشاوراتی میتسوبیشی در توکیو گفت: «کاهش تولید اوپک نزدیک است، اما چون هیچ خبری از این قضیه وجود ندارد، بازار در سکوت و رکود به سر می‌برد.»

وی افزود: «نگرانی‌هایی وجود دارد که علی‌رغم کاهش تولید، بازار به اندازه کافی با کم شدن مازاد عرضه مواجه نشود.»

همچنین انتظار می‌رود، وزارت انرژی آمریکا از ابتدا تا نیمه ژانویه، 8 میلیون بشکه نفت شیرین این کشور را از ذخایر اضطراری نفت این کشور به فروش برساند.

کیریل مولودتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه گفت در عین حال، صادرات نفت روسیه امسال تقریبا 5 درصد افزایش می‌یابد و به 253.5 میلیون تن خواهد رسید  یک افزایش ملایم نیز برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

در چین، تاپایان نوامبر، با کاهش تولید داخلی و افزایش تقاضای زمستانی، ذخایر نفت این کشور 1.55 درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت و به 29.89 میلیون تن رسید.

برچسب ها