عصر خودرو

هیات اقتصادی اتاق تهران به جمهوری چک و دانمارک می رود

عصر بازار- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای پیگیری توسعه مراودات اقتصادی با فعالان اقتصادی اروپایی، یک هیات تجاری به کشورهای جمهوری چک و دانمارک اعزام می کند.

هیات اقتصادی اتاق تهران به جمهوری چک و دانمارک می رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران هیات تجاری خود را به مدت پنج روز از 10 تا 15 بهمن ماه به این دو کشور اعزام می کند تا مذاکرات پیشین در حضور هیات‌های تجاری در اتاق تهران پیگیری شود.
براساس اعلام روابط امور بین‌الملل اتاق تهران زمینه‌های فعالیت هیات اعزامی به جمهوری چک، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و معدنی، صنایع سنگین، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع لبنی و غذایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های زیست محیطی است.

همچنین فعالان اقتصادی که به دانمارک سفر می‌کنند در زمینه‌های تخصصی دارو و تجهیزات پزشکی و نیز صنایع لبنی و غذایی فعال هستند.

با توجه به اینکه برخی زمینه های فعالیت اقتصادی مورد نظر برای گفت‌وگو و مذاکره در دو کشور متفاوت است، اعضای اتاق تهران می‌توانند بنا به صلاحدید و ضرورت یک یا هر دو مقصد را انتخاب کنند و در هیات تجاری حضور داشته باشند.

دانمارک کشوری واقع در اروپای شمالی و جمهوری چک واقع در اروپای مرکزی است که در اتحادیه اروپا عضویت دارند و در شرایط بعد از برجام به دنبال گسترش روابط اقتصادی خود با ایران هستند.

بر اساس این گزارش، ایران و جمهوری چک اواسط آذر ماه گذشته و در جریان سفر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به پراگ و برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی 2 کشور، برای همکاری در بخش های پتروشیمی، اقتصادی و صنعتی شامل تولید اتوبوس، واگن های مترو و قطار، لوکوموتیو برقی و دیزلی، ساخت هواپیماهای کوچک و هلی کوپتر به توافق رسیدند.

براساس اعلام اداره آمار چک، در سال 2015 روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و چک از رشد 50 درصدی برخوردار و میزان مبادلات فی مابین 52 میلیون دلار بوده است.

این رقم در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 10 درصدی به میزان 27 میلیون و 100 هزار دلار رسید که در مدت مشابه سال قبل 24 میلیون و 236 هزار دلار بود.

مهر ماه امسال نیز حمید چیت چیان وزیر نیرو سفری به کپنهاگ دانمارک داشت و درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور بویژه در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با مقام های این کشور گفت و گو کرد.

برچسب ها