عصر خودرو

بی‌ثباتی در قوانین، یکی از موانع جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی

عصر بازار- یک کارشناس حوزه انرژی بی‌ثباتی در قوانین را یکی از موانع سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران دانست و گفت: این بی‌ثباتی در صنعت نفت نیز وجود دارد. برای مثال قیمت خوراک ناگهان تغییر می‌کند و این باعث می‌شود سرمایه‌گذار نتواند در وضعیت بی‌ثباتی تصمیم‌گیری کند.

بی‌ثباتی در قوانین، یکی از موانع جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهروزی‌فرد با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاری در ایران ارتباط مستقیمی با شرکت ملی نفت ندارد، توضیح داد: هنگامی که دیپلماسی کشور با دنیا تهاجمی باشد، از داخل کشور صدای واحد شنیده نشود و خودمان درون کشور در مورد توسعه به جمع‌بندی نرسیم سرمایه‌گذار خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور نخواهد شد.

وی افزود: هیچ‌گاه سرمایه‌گذار در کشوری که نمی‌داند برای آینده چه برنامه‌ای دارد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و در این راستا وزارت نفت، وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانند سرمایه خارجی را جذب کنند.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان این که باید در قوانین اصلاحاتی انجام شود، اظهار کرد: باید بخش خصوصی به معنی واقعی کلمه در کشور وجود داشته باشد که یکی از ارکان توسعه صنعت نفت محسوب شود.

بهروزی‌فرد با انتقاد از عدم ثبات قوانین در کشور، گفت: در مجلس هم افراد متخصص در این زمینه کم هستند حتی ثبات قوانین در صنعت نفت نیز وجود ندارد. برای مثال ناگهان قیمت خوراک پتروشیمی تغییر می‌کند و سرمایه‌گذار خارجی نمی‌تواند در وضعیت بی‌ثباتی تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: باید به سرمایه‌گذار خارجی اطمینان دهیم که قانون کشور تا 15 سال آینده تغییر نمی‌کند و اگر بخواهد تغییر کند در چارچوب مشخصی تغییر خواهد کرد تا سرمایه‌گذار بخواهد بر مبنای آن برنامه‌ریزی کند. از سوی دیگر باید سرمایه‌گذار خارجی بداند با چه نهاد و ارگانی سروکار خواهد داشت و آنها چه تعهداتی نسبت به سرمایه‌گذار دارند.

برچسب ها