عصر خودرو

دو هفته پایانی شهریور در مقایسه با دو هفته ابتدایی:

ارزش معاملات بورس انرژی ایران ۱۰ درصد رشد پیدا کرد

عصر بازار- طی ۱۰ روز کاری بورس انرژی ایران از ۱۴ تا ۲۷ شهریور ماه سال جاری، در دو تابلوی فیزیکی و مشتفه جمعاً بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال معامله انجام شد که منجر به افزایش ۹.۸۷ درصدی مجموع ارزش معاملات بورس انرژی ایران نسبت به دو هفته ابتدایی شهریور ماه ۹۴ شد.

ارزش معاملات بورس انرژی ایران ۱۰ درصد رشد پیدا کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، در این دوره، بیش از 50,000 تن انواع حلال، نفت کوره، میعانات گازی، متانول، آیزوریسایکل، آیزوفید، بنزول و ... به ارزشی بالغ بر 490 میلیارد ریال در بازار فیزیکی و معاملات اوراق سلف موازی استاندارد برق و سلف موازی استاندارد نفت کوره به ترتیب با حجم 44,641 و 11,061 قرارداد و ارزش تقریبی 357 و 123 میلیارد ریال در بازار مشتقه، معامله شده است.

    طی دوره مذکور معاملات کالاهای نفت، گاز و پتروشیمی سهم 50 درصدی از مجموع ارزش معاملات این دوره را به خود اختصاص داده است. همچنین معاملات اوراق سلف موازی استاندارد برق با سهم 37 درصدی و رشد 753 درصدی نسبت به دو هفته نیمه اول شهریور ماه در جایگاه دوم از این حیث قرار گرفته است. اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره نیز با اختصاص 13 درصد از مجموع ارزش معاملات به خود، در جایگاه بعدی طی این دوره قرار گرفت.

    لازم به ذکر است طی این دوره کالای برق شرکت نیروی آذرخش (نیروگاه علی‌آباد گلستان) در تابلوی برق، کالای نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تابلوی نفت و گاز و کالاهای حلال402، 406 و 410 پالایش نفت تهران در تابلوی سایر حامل‌های انرژی بازار فیزیکی همچنین قرارداد سلف موازی استاندارد نفت کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران (سمانک 954) در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه مورد پذیرش قرار گرفته‌‌اند.

    خاطر نشان می شود عبور حجم معاملات میعانات گازی عرضه شده توسط شرکت ملی نفت ایران از مرز 500 هزار بشکه، عبور ارزش معاملات برق از ابتدا تا کنون از مرز 6,000 میلیارد ریال و نخستین معامله کالاهای «حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه» در رینگ داخلی و «گاز مایع پالایش نفت شازند به مقصد ارمنستان» در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از مهمترین رویدادهای چهارمین بورس رسمی کشور طی این دوره بوده است.

    برچسب ها