عصر خودرو

در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی صورت پذیرفت؛

رقابت خریداران گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

عصر بازار- در جریان معاملات نخستین روز هفته بورس انرژی (۴ دی ماه ۹۵)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، نفتای سنگین تصفیه نشده، بلندینگ نفتا حلال ۴۱۰ و حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل و نفتای سبک پالایش نفت بندر عباس، متانول پتروشیمی زاگرس و برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی معامله شد.

رقابت خریداران گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، همچنین در این روز کالای نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از انبار نفت تبریز به مقصد عراق در رینگ بین الملل بازار فیزیکی مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 14 هزار و 420 تن به ارزشی بیش از 205 میلیارد و 574 میلیون ریال بود.

از نکات مهم معاملات این روز می‌توان به رقابت شدید خریداران نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران اشاره کرد به طوریکه که در برابر عرضه 4 هزار تن گازوئیل تقاضایی 8 برابری (36 هزار تن) به ثبت رسید و نهایتا به طور موفقیت آمیز به معامله انجامید.

در جریان این روز معاملاتی در تابلوی سلف موازی استاندارد نیز برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال 800 قرارداد با ارزش بیش از 3 میلیارد و 123 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

روز شنبه همچنین بازار برق شاهد معامله 805 قرارداد معادل 9 هزار 100 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 3 میلیارد و 118 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 2 تا 4 بهمن 95 بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 2 بهمن 95 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 8 دی 95 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز در بورس انرژی ایران به 211 میلیارد و 815 میلیون ریال بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه 5 دی‌ماه 95) ، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای حلال 402، حلال 410 و نفتای سبک پالایش نفت شیراز و نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

برچسب ها