عصر خودرو

جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت‌های بین‌المللی

عصر بازار- وزارت خزانه داری بریتانیا خبر از تصویب طرحی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی شرکت های چند ملیتی داد.

جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت‌های بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری تایمز، انگلستان نمی‌خواهد راه فراری برای نپرداختن مالیات شرکت‌های بین‌المللی باشد.  برای مثال شرکت گوگل مالیات فعالیت این شرکت در انگلیس را از طریق دفتر مرکزی آن در دوبلین ایرلند پرداخت می‌کند، درواقع این مالیات به انگلستان نمی‌رسد. ترزا می برای جلوگیری از چنین فرارهای مالیاتی متعهد شد.
طبق برآورد صندوق بین‌المللی پول، حدود 50 درصد کل مبادلات مالی بین‌المللی از طریق پناهگاه‌های مالیاتی صورت می‌پذیرد. علاوه بر این، بیش از 4 هزار بانک، دو سوم صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان، و تقریبا بیش از 7 هزار میلیارد دلار سرمایه شرکت‌هایی هستند که در پناهگاه‌های مالیاتی مستقر شده‌اند.
در همین راستا سخنگوی وزارت خزانه‌داری با اعلام تغییراتی در قانون مالیات گفت: زمانی که شرکتی در سرزمینی فعالیت می‌کند دلیلی ندارد مالیات فعالیت خود را به سرزمین دیگری پرداخت کند.
تغییرات قوانین مالیاتی به اصلاح گسترده یکی از ارکان‌های اصلی مالی کشورها منجر می‌شود. این تغییرات در ماه ژوئن سال گذشته با توافق سازمان همکاری اقتصادی (OECD)به امضا 100 کشور رسید.
همچنین سال گذشته کمیسیون اروپا فهرستی از کشورهایی که از آنها به عنوان گریزگاه یا «بهشت مالیاتی» یاد می شود منتشر کرد و قرار است ظرف شش ماه آینده نیز فهرست سیاه کشورهای گریزگاه مالیاتی را منتشر کند.

برچسب ها