عصر خودرو

پذیره‌نویسی موفق اولین صندوق VC بازار سرمایه کشور

استقبال جسورانه از "رویش"

عصر بازار- پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازار سرمایه کشور که صبح امروز در نماد «رویش» آغاز شد، در اولین دقایق پذیره‌نویسی با موفقیت پایان یافت.

استقبال جسورانه از "رویش"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس که با مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان روانه بازار سرمایه کشور شد، اولین صندوق از این نوع است که با سرمایه 50 میلیارد تومانی (منقسم به 500 هزار واحد 100هزار تومانی) فعالیت خواهد کرد.
بر اساس امیدنامه و اساسنامه صندوق، تمامی واحدها در روز پذیره‌نویسی به قیمت هر واحد 30 هزار تومان (30 درصد تأدیه) فروش رفته و مابقی مبلغ بعدا توسط خریداران تأدیه خواهد شد. همچنین 30 درصد از کل سرمایه صندوق توسط موسسین صندوق تعهد شده است.
بر این اساس، پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق در حجم 350 هزار واحد به ارزش هر واحد 30 هزار تومان، صبح امروز در بازار سوم فرابورس ایران انجام شد.
با توجه به شرایط پذیره‌نویسی اعلام شده برای این صندوق، حداقل رقم قابل خریداری برای هر سرمایه‌گذار حقیقی 5 میلیون تومان (معادل 50 واحد) و برای هر سرمایه‌گذار حقوقی 30 میلیون تومان (معادل 30 واحد) در نظر گرفته شده بود که با توجه به لزوم پرداخت فقط 30 درصد از مبلغ واحدهای قابل خریداری در روز پذیره‌نویسی، هر سرمایه‌گذاری حقیقی با پرداخت حداقل 1.5 میلیون تومان و هر سرمایه‌گذار حقوقی با پرداخت حداقل 9 میلیون تومان امکان شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق را داشتند. مابقی مبلغ قابل پرداخت در تعهد سرمایه‌گذاران باقی می‌ماند که در طول دوره سرمایه‌گذاری و پیرو فراخوان‌های مدیر صندوق باید ظرف مهلت تعیین شده بر اساس امیدنامه پرداخت شود.
همچنین، سقف خرید برای هر سرمایه‌گذار حقیقی 3 میلیارد تومان (معادل 30 هزار واحد) و برای هر سرمایه‌گذار حقوقی 6 میلیارد تومان (معادل 60 هزار واحد) در نظر گرفته شده بود.
در جریان پذیره‌نویسی انجام شده، تقاضای خرید واحدهای صندوق رویش از سوی 26 کارگزار وارد سیستم معاملات شد و در نهایت واحدهای این صندوق توسط 87 کد معاملاتی خریداری شد که شامل 70 کد حقیقی و 17 کد حقوقی است.
همچنین از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری انجام شده به تفکیک، تعداد 41 هزار و 170 واحد توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و تعداد 308 هزار و 830 واحد توسط سرمایه‌گذاران حقوقی خریداری شد.
به این ترتیب در جریان پذیره‌نویسی این صندوق معادل 10.5 میلیارد تومان منابع جذب صندوق شد که با احتساب تعهد 4.5 میلیارد تومانی مؤسسین، در مجموع 15 میلیارد تومان منابع جذب نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازار سرمایه کشور شد که معادل 30 درصد کل سرمایه صندوق است.
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس در حوزه سلامت در شاخه‌های زیست‌فناوری و سلول‌درمانی و نیز حوزه تکنولوژی مالی فعالیت خواهد کرد و دوره فعالیت آن 7 سال و قابل تمدید در نظر گرفته شده است.
معاملات ثانویه این صندوق‌ها در بازار ابزارهای نوین مالی (بازار سوم فرابورس) انجام می‌شود.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو