عصر خودرو

بورس در دوراهی!

عصر بازار- بورس تهران در معاملات اولین روز هفته در دوراهی قرار گرفت و ابتدا با افزایش و سپس با کاهش مواجه شد و افت شدید ارزش و حجم معاملات را مشاهده کرد.

بورس در دوراهی!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، بررسی وضعیت معاملات امروز بورس تهران نشان می دهد که در معاملات امروز فضای بی انگیزگی و رکود در بورس تداوم پیدا کرد و بورس تهران با افت متغیرهای خود مواجه شد.

    بر این اساس در معاملات بی رمق امروز دماسنج بازار سرمایه بعد از صعود و نزول فراوان در نهایت به افت 9 واحدی و ماندگار شدن در کانال 62 هزار و 225 واحد رضایت داد.به این ترتیب روند اندک مثبت بازار در معاملات امروز دوام چندانی نداشت و بورس به حرکت در مدار نزولی بازگشت.

    در بازار امروز اکثر شرکتهای بورسی قرمز شدند و شرکتهای پالایشگاهی، پتروشیمی و خودرویی از شرکتهای اثر گذار در روند منفی شاخص بودند به طوری که پالایشگاه بندرعباس، مپنا، هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، بانک خاورمیانه، پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی مبین و سایپا از شرکتهای تاثیر گذار در افت شاخص بورس بودند؛ در مقابل گروه های بانکی از برترین گروه های بازار بودند که در کنار شرکتهایی مانند مخابرات، کشتیرانی مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

    امروز همچنین شرکتهای قندی همچون قند اصفهان و قند قزوین با افزایش تقاضا مواجه شدند و فولاد خراسان و سیمان قائن بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند البته در بازار امروز شفاف‌سازی یکی از شرکتهای قندی مبنی بر عدم رخداد جدید در این نماد، اغلب نمادهای این گروه را در سرازیری قرار داد.

    در بازار امروز علی رغم اینکه تمایل به خرید در بین حقیقی‌ها مشاهده شد که ارزش و حجم معاملات به شدت افت کرد به طوری که در مجموع 247میلیون سهم به ارزش 44 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 266 هزار میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها