عصر خودرو

گمرک ایران اعلام کرد؛

جزئیات حقوق ورودی و عوارض گمرکی واردات سیگار

عصر بازار- حقوق گمرکی واردات سیگار بر اساس جداول کتاب مقررات صادرات و واردات، ۵درصد ارزش سیف است.

جزئیات حقوق ورودی و عوارض گمرکی واردات سیگار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، گمرک ایران در بخشنامه‌ای حقوق ورودی و عوارض گمرکی واردات سیگار را اعلام کرد. بر این اساس، حقوق گمرکی واردات سیگار بر اساس جداول کتاب مقررات صادرات و واردات  5 درصد ارزش سیف است؛ ضمن اینکه سود بازرگانی واردات سیگار بر اساس مندرجات ذیل یادداشت فصل 24 کتاب مقررات صادرات و واردات 20درصد ارزش فوب است.

مطابق با این بخشنامه، واردات سیگار مشمول 40درصد عوارض بر اساس ردیف درآمدی 160117 قانون بودجه سال 1395است؛ ضمن اینکه بر اساس ردیف درآمدی 160155قانون بودجه سال 1395واردات هر نخ سیگار مشمول 500ریال عوارض است.

بر این اساس، واردکنندگان سیگار باید بر اساس ردیف درآمدی 160144 قانون بودجه سال 1395 به ازای هر نخ 20ریال عوارض پرداخت کنند؛ همچنین بر اساس ماده 163 قانون امور گمرکی به میزان   نیم درصد از حقوق ورودی به عنوان عوارض هلال احمر از واردات سیگار دریافت می شود.

مالیات بر ارزش افزوده واردات سیگار بر اساس ماده 16 مالیات بر ارزش افزوده 12 درصد است که از ارزش سیف بعلاوه حقوق ورودی دریافت می‌شود و در عین حال،  بر اساس ماده 38قانون مالیات بر ارزش افزوده از واردات سیگار 3 درصد عوارض شهرداری دریافت می شود که مبنای محاسبه آن ارزش سیف بعلاوه حقوق ورودی است.

ارزش فوب به معنی قیمت کالا در بندر مبدأ و ارزش سیف به معنی قیمت کالا در بندر مبدأ بعلاوه کرایه حمل تا بندر مقصد و بیمه کالا است.

برچسب ها