عصر خودرو

عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی:

برداشتن تحریم ها زمانبر است، انتظار رونق یکباره از بورس نداشته باشیم

عصر بازار- وی با اشاره به اینکه برداشته‌شدن تحریم‌ها چشم‌انداز اقتصادی مثبتی را برای ایران به تصویر می‌کشد، گفت: با توجه به آنکه برداشته‌شدن تحریم‌ها و نمایان‌شدن آثار اقتصادی در آن زمانبر خواهد بود، بنابراین نباید انتظار داشت که بازار سرمایه به یکباره رونق پیدا کند.

برداشتن تحریم ها زمانبر است، انتظار رونق یکباره از بورس نداشته باشیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، تا زمانی که تحریم‌های اقتصادی به طور کامل برداشته نشود، نمی‌توان انتظار داشت که اقتصاد کشور از رشد برخوردار شود تا در نتیجه آن بازار سرمایه نیز رونق پیدا کند.

     محمد دارستانی، عضو هیات‌مدیره کارگزاری فارابی با اشاره به توافق هسته ای و رفع تحریم ها از دی ماه سال جاری گفت: در حال ‌حاضر ابهامات بسیاری هنوز در بازار سرمایه وجود دارد و نمی‌توان انتظار داشت که با این توافق همه ابهامات موجود در بازار رفع شود.

    وی نمایان شدن آثار مثبت اقتصادی در کشور را نیازمند گذر زمان دانست و گفت: تا زمانی که تحریم‌های اقتصادی به طور کامل برداشته نشود، نمی‌توان انتظار داشت که اقتصاد کشور از رشد برخوردار شود تا در نتیجه آن بازار سرمایه نیز رونق پیدا کند.

    وی با اشاره به اینکه برداشته‌شدن تحریم‌ها چشم‌انداز اقتصادی مثبتی را برای ایران به تصویر می‌کشد، گفت: با توجه به آنکه برداشته‌شدن تحریم‌ها و نمایان‌شدن آثار اقتصادی در آن زمانبر خواهد بود، بنابراین نباید انتظار داشت که بازار سرمایه به یکباره رونق پیدا کند.

    وی در ادامه بیان کرد: با رفع تحریم ها اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد و شکوفایی اقتصادی نیز باعث افزایش تقاضا و رونق تولید می شود، این روند یک زنجیره است چراکه رونق بنگاه های تولیدی سودآوری برای آنها به همراه دارد در این شرایط هنگامی که شرکت‌های بورسی درآمد مناسبی داشته باشند، به طور قطع می‌توانند سود مناسبی نیز شناسایی کنند و در آن زمان بازار سرمایه نیز از این میزان سود متاثر شده و صعودی می شود.

    دارستانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران باید با دید بلندمدت به بازار سرمایه نگاه کنند، بیان کرد: در حال ‌حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار سرمایه آن است که سهامداران با دید کوتاه‌مدت به بازار نگاه می‌کنند و در نتیجه با کوچکترین نوسانی در بازار به خرید و فروش سهام خود اقدام می‌کنند.

    برچسب ها