عصر خودرو

طلای جهانی ثابت ماند

عصر بازار- طلا در بازار جهانی در آستانه تعطیلات کریسمس که کاهش حجم معاملات را به دنبال داشته است، روز پنج شنبه تغییر قیمت چندانی نداشت.

طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، ثابت بود و در 1131.76 دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه بدون تغییر ماند و 1133.50 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه 40 سنت یا کمتر از 0.1 درصد کاهش یافت و در 1133.20 دلار بسته شد.

بازار منتظر گزارش آمار نهایی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم و همچنین سفارش کالاهای بادوام آمریکایی در نوامبر و آمار هفتگی متقاضیان دریافت مزایای بیکاری است.

بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته پس از اینکه برای نخستین بار در یک سال گذشته نرخهای بهره را افزایش داد، دورنمای سه دور افزایش نرخهای بهره در سال 2017 را مطرح کرد که تحت تاثیر انتظارات برای رشد اقتصادی سریعتر است.

آمار اقتصادی قویتر ممکن است باعث شود بانک مرکزی زودتر به افزایش نرخهای بهره اقدام کند و در نتیجه طلا که بازدهی ندارد، تحت فشار قرار می‌گیرد، زیرا نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش می‌دهد.

رونالد لیونگ، مدیرمعاملات در شرکت "لی چیونگ گولد" به رویترز گفت: بازار در حال و هوای تعطیلات است و در فاصله چند روز باقی مانده تا سال نو، معاملات بسیار اندکی وجود دارد.

شاخص دلار 0.1 درصد اُفت کرد و به 102.890 واحد رسید. این شاخص روز سه شنبه به 103.65 واحد صعود کرده بود که بالاترین سطح از دسامبر سال 2002 است.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه 0.43 درصد کاهش یافت و به 824.54 تن رسید. ذخایر این صندوق از نوامبر بیش از 12 درصد کاهش یافته که منعکس کننده ضعیف شدن علاقه سرمایه گذاران به این فلز زرد است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 15.89 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 913.50 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری برای هفتمین روز متوالی کاهش داشت و با0.6 درصد اُفت، در 653.75 دلار ایستاد.

برچسب ها