عصر خودرو

مدیرعامل شرکت گروه ملی:

مراحل انتقال مالکیت از سهامداران قدیم به جدید تا آخر دی نهایی می شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: مراحل انتقال مالکیت از سهامداران قدیم به جدید تا آخر دی ماه نهایی شده و بسیاری از مشکلات و دغدغه های کارگران و کارشناسان این شرکت رفع می شود.

مراحل انتقال مالکیت از سهامداران قدیم به جدید تا آخر دی نهایی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید محمودی درخصوص تجمع برخی کارکنان این شرکت در اعتراض به دریافت نکردن حقوق چند ماه خود و تعیین تکلیف این شرکت اظهار کرد: قرار بود روز گذشته با کارشناسان شرکت جلسه ای را در خصوص بررسی مسائل و مشکلات آن ها برگزار کنیم اما به دلیل مشغله کاری به روز دیگری موکول شد.

وی افزود: این کارشناسان دغدغه تعیین تکلیف مالکیت شرکت را داشته و در این خصوص جواب قانع کننده ای از ما می خواهند اما برخی مسائل در زمینه واگذاری شرکت از دست ما نیز خارج است و به تنهایی نمی توانیم پاسخگوی مشکلات باشیم.
مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر، دادسرا اموال سهامدار پیشین این شرکت را به مزایده گذاشته و بانک ملی نیز به عنوان مشتری کنونی قرار بود روز سه شنبه تکلیف مالکیت این شرکت را مشخص کند اما در قیمت گذاری این شرکت بزرگ ابهاماتی وجود دارد که در حال بررسی است.
وی بیان کرد: کارشناسانی که روز چهارشنبه نسبت به مشکلات شرکت معترض بودند، دغدغه شرایط مالک و تسریع در زمان واگذاری را دارند اما واگذاری مالکیت این شرکت کار آسانی نیست و فشار وارد کردن به استانداری فایده ای ندارد.
محمودی تصریح کرد: این پرونده پنج سال مختومه بوده اما یک سال اخیر به جریان افتاده و به مزایده گذاشته شده که امید می رود تا دو هفته آینده تکلیف آن مشخص شود.
وی همچنین در خصوص حقوق معوقه کارکنان این شرکت گفت: حقوق شهریورماه کارگران پرداخت شده اما هنوز سه ماه طلبکار هستند و سعی داریم که معوقات آن ها بیشتر از سه ماه نشود.
مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: نمی توانیم کارخانه را تعطیل کنیم و با وجود مشکلات مالی باید با حداقل ظرفیت کار کرده و این چرخه را متوقف نکنیم.
وی ادامه داد: اکنون بازار فولاد در کشور نیز شرایط مناسبی ندارد و بیشتر شرکت های فولادی با 30 درصد ظرفیت خود کار می کنند.
همچنین یکی از کارکنان این شرکت که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درخصوص تجمع جمعی از کارکنان این شرکت گفت: حقوق شهریورماه به تعدادی از کارکنان پرداخت و به تعدادی دیگر ممکن است در یک زمان 10 تا 40 روزه پرداخت شود اما بیشتر از دغدغه دریافت معوقات، تعیین تکلیف مالکیت این شرکت خواسته جدی تر ماست.
وی افزود: اکنون پنج سال است که پرونده واگذاری این شرکت در حال بررسی است اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده و بانک ملی نیز در این خصوص روند کندی دارد.
این کارگر شرکت گروه ملی ادامه داد: تجمع روز چهارشنبه کارکنان این شرکت از ساعت 9 تا 12 برگزار شد و حدود 300 نفر از کارشناسان این شرکت به صورت جدی خواستار سرعت بخشیدن به روند واگذاری شرکت به مالک جدید بودند.
وی گفت: چهار هزار پرسنل گروه ملی هر روز با دغدغه کار می کنند و ماه های گذشته نیز به صورت پراکنده تجمعات اعتراض آمیزی را برگزار کرده اند و انتظار می رود هرچه سریعتر مسؤولان مربوطه این مشکلات را برطرف کنند.
جمعی از کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز چهارشنبه با تجمع در محل این شرکت خواهان پرداخت حقوق و مزایای معوقه سه ماه گذشته خود شدند.
گروه ملی صنعتی فولاد که از قطب های تولید فولاد کشور است در سال 89 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام (به ترتیب 12 و 13 درصد رشد ) بالاترین رکورد تولید را در کشور به دست آورد اما اکنون بنا به گفته یکی از کارگران خطوط تولید این کارخانه، گروه ملی صنعتی فولاد ایران چند ماه است که خطوط تولیدش غیر فعال است و سرنوشت حدود چهار هزار کارگر این کارخانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو