عصر خودرو

معاون رئیس جمهور:

نرخ تورم آذر ماه به ۷.۲ رسید

عصر بازار- معاون رئیس جمهور گفت: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم در ماه آذر از ۷.۵ به ۷.۲ کاهش یافته است.

نرخ تورم آذر ماه به ۷.۲ رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دکتر محمد باقر نوبخت چهارشنبه شب در یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به موفقیت های دولت یازدهم، عنوان کرد: هر تلاشی در این دولت صورت گرفته باید ثمرات خود را در سال های پایانی نشان دهد و با مقایسه سال 92 با سال 95 می تواند بهترین نمره برای همکاران دولت تدبیر و امید در کابینه یازدهم باشد.

وی ادامه داد: برای همه کشورهای در حال توسعه و امروز اساس رتبه بندی کشورها بر پایه میزان توسعه یافتگی است و مناسب ترین شاخص برای نشان دادن توسعه رشد تولید ناخالص داخلی هر کشور است و این سیاست ها برای تحقق رشد مستمر و پویای اقتصادی با توجه به گزارش مرکز آمار ایران هم رشد اقتصادی شش ماهه اول و سه ماهه دوم سال رشد بسیار خوب و مطلوبی داشته ایم عدد امروز بالغ بر 6.4 درصد رشد قابل اعتنایی است که از منفی شش سال 92 به این رشد رسیده ایم.

نوبخت خاطرنشان کرد: امروز براساس آخرین آمار اعلام شده نرخ تورم در ماه آذر به 7.2 رسیده و تورم نقطه به نقطه از رقم 6.9 به 6.1 درصد تقلیل یافته که نشان می دهد کشور در مسیر درستی در حال پیشرفت است، مشارکت بخش خصوصی در این زمینه قابل تقدیر و تحسین است و قوای دیگر از جمله مجلس در جهت رفع مشکلات دولت کمک کردند.

وی با اشاره به کارگروه رفع موانع واحدهای تولیدی مشکل دار در سطح کشور، افزود: تا امروز 18 هزار و 823 واحد تولیدی بالغ بر 12 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند تا طرح های بالای 60 درصد فعال و از رکود خارج شوند و با حداکثر ظرفیت کار کنند.

به گفته معاون رئیس جمهور، مجامع جهانی رشد اقتصادی 6.6 درصد در ایران را تایید کرده اند که بخش قابل توجهی از این رشد اقتصادی مربوط به تولید نفت است که در ماه گذشته بیش از دو میلیون و 800 هزار بشکه نفت تولید شد.

وی ابرازداشت: در سال 92 تمام گندم تولیدی کشور 4 و نیم میلیون تن بود و امسال بیش از 11 میلیون تن رسید که آثار این تلاش ها در رشد اقتصادی نشان داده شد. برای رشد های بالاتری در حال برنامه ریزی هستیم و تمام تلاش ما این است از حاشیه سازی ها دور شویم.

نوبخت تصریح کرد: در مقایسه استان های مختلف برای اقتصاد مقاومتی که استانها را به ریز کنترل می کنیم، هرمزگان به نحو شایسته ای موفق عمل کرده است، در سال جاری 111 میلیارد تومان اعتبارات برای بخش تولیدی تسهیلات دریافت کردند، همه منابع ما در سال جاری نقدی نیست تلاش ما باید این باشد از منابع کافی استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 57 درصدی اعتبارات عمرانی در استان هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: در 28 خردادماه سال قبل و در اوج برنامه‌های مالی دولت، بنده به استاندار هرمزگان تماس گرفتم و تخصیص خوبی به استان اختصاص پیدا کرد و بلاشک تلاش می‌کنم تا با امکانات دولت، میزان تخصیص‌ها را افزایش دهیم تا سرعت رشد و پیشرفت و توسعه هرمزگان افزایش یابد.

 

 

 

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو