عصر خودرو

افزایش قیمت دلار منطقی نیست

عصر بازار- مهدی تقوی کارشناس اقتصادی گفت : با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و ورود بخشی از پول‌های بلوکه شده انتظار می رفت قیمت دلار روند کاهشی داشته باشد و این سیر صعودی قیمت دلار اصلا منطقی نیست.

افزایش قیمت دلار منطقی نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی تقوی کارشناس اقتصادی درخصوص  روند افزایشی قیمت دلار گفت :  با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و  ورود بخشی از پول‌های بلوکه شده انتظار می رفت قیمت دلار روند کاهشی داشته باشد و این سیر صعودی قیمت دلار اصلا منطقی نیست.

وی گفت : دولت برای جبران کسر بودجه خود 2 راه پیش روی خود دارد یا باید قیمت دلار را افزایش دهد و یا اسکناس بیشتری چاپ کند که از این رو چاپ اسکناس  راه بسیار تورم زا و پرمخاطره‌ای است .

تقوی اظهار داشت : در حال حاضر تقاضا برای دلار در بازار زیاد نیست ولی دولت مجبور است برای افزایش در آمد حاصل از صادرات نفت اقدام به بالا بردن نرخ ارز نماید.

این کارشناس اقتصادی در خصوص تبعات روند صعودی قیمت دلار گفت : این امر باعث تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی شده و از طرفی باعث بالا رفتن هزینه تولید در کشور است که سبب افزایش قیمت تمام شده کالا ها نیز می شود همچنین از مزیت های آن نیز می توان به  افزایش درآمد صادرکنندگان غیر نفتی اشاره کرد .

وی در خصوص نرخ حقیقی دلار گفت : در حال حاضر و با توجه به افزایش قیمت نفت و پول هایی بلوکه شده ای که  در اختیار دولت قرار داده شده است می توان گفت نرخ حقیقی دلار باید حدود 3 هزار و 200 تا 3 هزار و 300 تومان باشد.

تقوی در پایان گفت :  با توجه  افزایش درآمد نفتی و تحویل بخشی دیگر از پول های بلوکه شده در آینده شاهد کاهش نرخ دلار خواهیم بود.

برچسب ها