عصر خودرو

یک فعال اقتصادی:

آمار اعلام شده برای رشد اقتصادی سندیت دارد

عصر بازار- نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران گفت: آمار رشد اقتصادی ۶ ماهه نخست امسال از سوی مراجع رسمی گزارش‌شده است و کسی نباید روی سندیت آن شک به وجود آورد.

آمار اعلام شده برای رشد اقتصادی سندیت دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اداره حساب های اقتصادی بانک مرکزی از 7.4 درصد رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه و به قیمت های ثابت (100=1383)، در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
به گزارش سه شنبه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، احمد کیمیایی اسدی اضافه کرد: نرخ رشد اقتصادی، بیشتر به دلیل افزایش فروش نفت پس از اجرای برجام حاصل‌شده است.
وی افزود: شاهدیم فروش نفت و مواد خام و معدنی همچون سنگ آهن در ماه‌های گذشته و پس از تحریم‌ها افزایش چشمگیری داشته و حتی دولت برای احیای بازارهایی که در دوران تحریم‌ها ازدست‌رفته بود تن به دامپینگ داده و رشد اقتصادی اعلام‌شده بیشتر بر این اساس است.
کیمیایی اسدی گفت: رشد اقتصادی اعلام‌شده به معنی خروج از رکود نیست بلکه صنایع کشور بویژه‌ صنایع کوچک و متوسط همچنان با رکود دست به گریبانند و ما امیدواریم دولت از فرصت پیش‌آمده با توجه به افزایش درآمدهای نفتی و... برای خروج از رکود استفاده و برنامه‌ریزی کند تا شاهد رونق اقتصادی، صنعتی و تولید باشیم.
کیمیایی ادامه داد: با توجه به افزایش درآمدهای نفتی دولت باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای خروج از رکود و رونق اقتصادی داشته باشد.
پرداخت تسهیلات، بهبود فضای کسب‌وکار و پرداخت بدهی‌های بانک‌ها و فعالان بخش خصوصی از اقدام هایی است که به گفته وی با توجه به شرایط درآمدهای دولت باید در اولویت قرار گیرند و با این گام‌ها می‌توان به خروج از رکود و رونق اقتصادی برای سال آینده امیدوار بود.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اگر دولت به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در کشور است باید اقتصاد را به سوی اقتصاد تولید محور به‌جای اقتصادی دولتی و نفتی پیش ببرد.

برچسب ها