عصر خودرو

ادامه گشایش های برجام؛

ملی بانک پی.ال.سی(PLC) لندن به سیستم تسویه یورو متصل شد

عصر بازار- معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی اعلام کرد: ملی بانک پی.ال.سی (PLC - سابسیدری بانک ملی ایران) در لندن به نظام پرداخت تارگت ۲ (Target ۲) متصل شد.

ملی بانک پی.ال.سی(PLC) لندن به سیستم تسویه یورو متصل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی گفت: با این اتصال، امکان انجام نقل و انتقال به ارز یورو در منطقه اروپا توسط ملی بانک لندن فراهم شده و این بانک آماده ارایه خدمات کارگزاری به ارز یورو به بانک‌های ایرانی است.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران یادآورشد: در نظام‌های پرداخت یورویی تارگت 2، بانک‌های تجاری کشورهای اروپایی عملیات پرداخت و تسویه را از طریق یکی از بانک‌های مرکزی اروپایی انجام می‌دهند.
 اتصال شبکه بانکی ایران به نظام بانکی بین الملل از دستاوردهای برجام است و بر این مبنا، پیش از این نیز بانک بین‌المللی پرشیا در انگلیس از طریق بانک مرکزی آلمان به نظام پرداخت یورو موسوم به «تارگت 2» متصل شده بود.

** اتصال شعبه فرانکفورت بانک سپه به نظام تارگت2
شعبه فرانکفورت بانک سپه، دیگر بانک ایرانی است که توانسته است پس از برجام به نظام تارگت 2 متصل شود.
در مجموع شعب بانک های ایرانی در خارج از کشور پس از برجام برنامه گسترده ای را برای بازگشت دوباره به نظام نقل و انتقالات ارزی در دستور کار دارند اما به دلیل آنکه بانک های ایرانی نزدیک یک دهه با نظام بین الملل ارتباط نداشته اند، در گام نخست نیازمند به روزرسانی اطلاعات و سیستم های خود هستند.

برچسب ها