عصر خودرو

ادامه افزایش قیمت‌ مواد معدنی؛

سنگ‌آهن ۸۰ دلار را رد کرد

عصر بازار- نمودارهای جهانی قیمت نشان می‌دهد که قیمت محصولات جهانی در حال گذر از رکود بزرگ اقتصادی در حوزه معدن بوده و به سمت شرایط منطقی حرکت می‌کند که رسیدن قیمت کنسانتره سنگ آهن به ۸۲ دلار گواه این مدعاست.

سنگ‌آهن ۸۰ دلار را رد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در حالی که هنوز آثار رکود حوزه معدن که از شش سال گذشته برای فعالان این حوزه برجا مانده است، اوضاع در حال بهبود است و آمار نشان می‌دهد که در شش ماه گذشته تقریبا تمام قیمت‌های محصولات معدنی روند صعودی را طی کرده‌اند.

بر اساس قیمت های بازار هفته گذشته کنسانتره سنگ آهن فوب بندرعباس با عیار آهن 67 درصد قیمت 82.2 دلار را به ثبت رساند که بالاترین قیمت کنسانتره سنگ اهن ایران در دوران پس از رکود سال 2008 به شمار می‌رود. همچنین این محصول معدنی هم‌اکنون با اندکی کاهش به قیمت 78 دلار رسیده و این در حالی است که روند رو به رشد ناگهانی قیمت سنگ اهن از حدود یک ماه پیش آغاز شده است.

رشد 1300 دلاری قیمت مس در شش ماه اخیر

در ادامه مرور بازار یکی از بالاترین رشدها را در میان محصولات معدنی در شش ماه گذشته فلز مس تجربه کرد که از حدود 4600 دلار نزدیک 5900 دلار رسیده که این مؤید رشد 1300 دلاری قیمت مس در بازارهای جهانی است. همچنین هم‌اکنون قیمت مس با اندکی صعود به 5650 دلار رسیده است.

خرسندی فعالان سرب و روی از رشد قیمت‌ها ادامه دارد

فلز سرب نیز گرچه قیمت 2260 دلار را در بازارهای جهانی به ثبت رسانده است اما با قیمتی که در اوایل آذرماه حدود 2470 دلار به ثبت رساند نسبت به شش ماه گذشته 700 دلار رشد داشته است و همانگونه که پیش از این تولیدکنندگان این محصول از افزایش قیمت های جهانی و بالا رفتن نرخ دلار در ایران درباره ادامه کار این صنعت ابراز رضایت کرده بودند، بر اساس نمودارها و روندی که قیمت‌های جهانی نشان می دهد این وضعیت ادامه خواهد داشت.

2725 دلار قیمتی بود که برای هر تن روی به ثبت رسیده است که البته این در حالی به وقوع پیوسته که در شش ماه اخیر این فلز نیز 400 دلار رشد داشته و در روزهای اخیر از مرز 2900 دلار نیز عبور کرد.

 

 
برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو