عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شرط ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بنادر ایران

توسعه بندر شهید بهشتی با تامین مالی ۶۵۰ میلیون دلاری

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرط ما برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت با شرکت‌های ایرانی ، ایجاد ارزش افزوده و انتقال تکنولوژی‌های جدید است، گفت: برای توسعه بندر شهید بهشتی ۶۵۰ میلیون دلار از محل سرمایه‌گذاری هندی و صندوق توسعه ملی تامین شده است.

شرط ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بنادر ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد سعیدنژاد در مراسم عقد قرارداد سرمایه‌گذاری 36 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر ایران با بیان اینکه سازمان بنادر محور توسعه فعالیت‌های خود را حضور بخش خصوصی قرار داده است، گفت: تاکنون اقداماتی را برای تسهیل ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام داده است.

وی با اشاره به توسعه دریامحور گفت: ‌امروز خوشبختانه توسعه دریامحور مورد تاکید تمام مقامات کشورمان است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت وجود قوانینی برای ورود آسانتر بخش خصوصی به پروژه‌های بندری گفت: باید بسترهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چه داخلی و چه خارجی فراهم شود .

سعیدنژاد ادامه داد: در سال جاری پس از برجام شاهد تحولات جدی در حوزه بنادر بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه پس از برجام شاهد هجوم سرمایه‌گذاران خارجی به پروژه‌های بندری و دریایی هستیم ، ادامه داد: شرط ما برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی تعریف پروژه‌های مشترک بین شرکت‌های ایرانی و خارجی است بنابراین شرکت‌های ایرانی هم می‌تواند از مجموعه امکانات سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فراخوان مناقصه ترمینال‌های یک ، دو بندر شهید رجایی در دست اجرا است ، ادامه داد: شرط ما برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی انتقال دانش و تکنولوژی روز و ایجاد ارزش افزوده است.

وی با اشاره به عملکرد تخلیه و باربری در بنادر ایران گفت:‌تاکنون 220 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر ایران انجام شده است که شاهد رشد 22 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

وی همچنین تاکید کرد: خوشبختانه امسال میزان صادرات از بنادر ایران از میزان واردات بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون شاهد تردد 38 هزار فروند شناور در بنادر ایران بودیم که در این بخش هم رشد 5 درصدی را داشتیم.  همچنین در بخش جابجایی مسافر هم با جابجایی 13 میلیون نفر رشد 6 درصدی را داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های سازمان در بنادر ایران چیزی حدود 464 هزار میلیارد تومان بوده که 7 هزار و 700 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه 725 پروژه در دست اجرا داریم ، گفت: قرارداد ساخت بندر شهید بهشتی چابهار به ا رزش 650 میلیون دلار با فاینانس هندی و از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.

وی همچنین گفت: در فاز دوم بندر شهید رجایی شاهد پیشرفت 91 درصدی هستیم و خرید تجیزات بندری آن انجام شده و اولین محموله از کشور آلمان بارگیری شده است.

برچسب ها