عصر خودرو

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز نیم درصد کاهش داشت و به ۱۱۳۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه وقوع حملات مرگبار در آلمان و ترکیه  نتوانست موجب افزایش سرمایه گذاری های امن آخر سال در بازار طلا شود و بازارها بر احتمال افزایش نرخ های بیشتر نرخ بهره در آمریکا در سال آینده متمرکز شدند، قیمت طلا امروز کاهش یافت.
سفیر روسیه در ترکیه دیشب در جریان بازدید از یک گالری هنری در آنکارا ترور شد. پس از این حادثه یک کامیون در یک بازار کریسمس در برلین آلمان تعداد زیادی از مردم را زیر گرفت و 12 نفر را کشت. این اقدام یک حمله تروریستی عنوان شده است.
اظهارات خوش بینانه در مورد  وضعیت بازار کار آمریکا توسط جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا احتمال افزایش نرخ های بیشتر در سال آینده میلادی را بالا برده است.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در یادداشتی نوشت: «در غیاب هر گونه آمار مهمی از اقتصاد آمریکا که قرار بود روز سه شنبه منتشر شود، ما  انتظار نداریم که قیمت طلا در کوتاه مدت نوسان قابل توجهی را شاهد باشد.»
میر افزود، طلا برای افزایش یافتن نیاز به آمارهایی حاکی از بی ثباتی نیاز دارد، اما با توجه به فضای فعلی افزایش سهام در بازارهای بورس جهان، رشد قوی تر اقتصاد آمریکا و تقویت ارزش دلار، بعید است افزایش قیمت طلا اتفاق بیافتد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز نیم درصد کاهش داشت و به 1133 دلار و 10 سنت رسید.  قیمت طلای آمریکا نیز 0.7 درصد کاهش داشت و به 1135 دلار و 20 سنت رسید.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در  بازار طلا روز دوشنبه 0.6 درصد کاهش یافت و به 828.10 تن رسید. حجم دارایی های این صندوق از ماه نوامبر بیش از 12 درصد کاهش یافته است.

برچسب ها