عصر خودرو

همکاری مالزی با اوپک;

تولید روزانه نفت پتروناس ۲۰ هزار بشکه کاهش می یابد

عصر بازار- شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) ۲۰ هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود را به عنوان بخشی از همکاری جهانی بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با کشورهای غیر عضو که در وین پایتخت اتریش برگزار شد، کاهش می دهد.

تولید روزانه نفت پتروناس ۲۰ هزار بشکه کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'عبدالرحمان دهلان' وزیر دفتر نخست وزیر مالزی روز سه شنبه گفت: مالزی یکی از کشورهای غیر عضو اوپک است که در مورد تصمیم جهانی کاهش 558 هزار بشکه نفت به صورت روزانه موافقت کرده است.
اگرچه وی اعلام کرد سهم مالزی از 558 هزار بشکه کاهش تولید اعضای غیر اوپک توسط پتروناس اعلام می شود، اما گزارش ها نشان می دهد این کشور با کاهش 20 هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود موافقت کرده است.
طبق آخرین آمار، مالزی سال گذشته روزانه حدود 693 هزار بشکه نفت در روز تولید کرد.
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، براساس تصمیم نشست اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با کشورهای غیر عضو، 558 هزار بشکه از تولید اعضای غیر عضو کاهش می یابد. این میزان کاهش برای جمهوری آذربایجان 35 هزار بشکه در روز، بحرین 10 هزار بشکه، بروئنی چهار هزار بشکه، گینه 12 هزار بشکه، قزاقستان 20 هزار بشکه، مالزی 20 هزار بشکه، مکزیک 100 هزار بشکه، عمان 45 هزار بشکه، روسیه 300 هزار بشکه، سودان چهار هزار بشکه و سودان جنوبی هشت هزار بشکه گزارش شده است.
این تصمیم تاریخی اعضای غیر اوپک پس از آن انجام شد که کشورهای عضو اوپک با کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای نفت خود از سال 2017 موافقت کردند و همین امر باعث افزایش بهای جهانی نفت تا بیش از 50 دلار در هر بشکه شد.
وزیر دفتر نخست وزیر مالزی که کشورش از سال گذشته با کاهش بهای جهانی نفت متحمل برخی آسیب های اقتصادی مشهودی شده است، گفت: ما به دلیل حمایت و همبستگی با تصمیم اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو به منظور باقی ماندن بهای نفت در یک مسیر پایدار که اطمینان از توسعه اقتصادی را با خود به همراه دارد در این نشست شرکت کردیم.
این مقام مالزیایی تصریح کرد: تداوم دوره کاهش بهای جهانی نفت از آنجایی که بر سطوح هزینه های اجتماعی کشورها تاثیر می گذارد، برای اقتصاد جهان مطلوب نیست.
وی با این عنوان که اقتصاد مالزی از شرایط خوبی برای مواجهه با هرگونه چالشی در سال 2017 برخوردار است، تصریح کرد که مالزی وابستگی اقتصاد خود را به درآمدهای نفتی از 41 درصد به 14 درصد در یک دوره هفت ساله کاهش داده است.

برچسب ها