عصر خودرو

سرمایه گذاری شرکت مخابرات عربستان در رقیب اوبر

عصر بازار- شرکت دولتی "مخابرات عربستان" ۱۰ درصد سهم در شرکت تاکسی یاب آنلاین "کریم نت ورکس" به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد.

سرمایه گذاری شرکت مخابرات عربستان در رقیب اوبر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، چند ماه قبل هم صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان در شرکت تاکسی یاب آنلاین "اوبر تکنولوژیز" سرمایه گذاری کرده بود.

    طبق اظهارنامه ای که در سازمان بورس عربستان تنظیم شده است، هیات مدیره شرکت "مخابرات عربستان" 15 دسامبر با این سرمایه گذاری موافقت کردند. این شرکت مبلغ این توافق را از منابع داخلی تامین خواهد کرد. "مخابرات عربستان" پیش از این بواسطه شرکت "اس تی اس ونچرز" در شرکت "کریم نت ورکس" سرمایه گذاری کرده بود.

    به گفته منابع آگاه، شرکت "کریم نت ورکس" از کردیت سوییس برای تهیه حداکثر 500 میلیون دلار سرمایه کمک گرفته است و ممکن است ارزش این شرکت پس از تامین مالی، به بیش از یک میلیارد دلار برسد. این شرکت تاکسی یاب آنلاین سال گذشته 60 میلیون دلار از سرمایه گذاران برای گسترش فعالیتش در خاورمیانه، آفریقا و آسیا دریافت کرد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت "مخابرات عربستان" در بیانیه اش اعلام کرد این سرمایه گذاری مطابق با استراتژی این شرکت برای سرمایه گذاری در دنیای دیجیتالی نوآورانه است. صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان که 70 درصد سهم در شرکت "مخابرات عربستان" دارد، ماه ژوئن 3.5 میلیارد دلار در شرکت آمریکایی اوبر سرمایه گذاری کرد.

    برچسب ها