عصر خودرو

رکورد قیمت نفت ایران شکسته شد؛

نفت ایران از ۵۰ دلار عبور کرد

عصر بازار- برای نخستین بار از ابتدای سال ۲۰۱۶ قیمت هر بشکه نفت خام صادراتی ایران با ثبت جهش قیمتی بیش از چهار دلار از مرز ۵۰ دلار عبور کرد تا یک رکورد جدید قیمتی به ثبت برسد.

نفت ایران از ۵۰ دلار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در آستانه عملیاتی شدن توافق اوپک و غیر اوپکی‌ها برای کاهش نزدیک به دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت، قیمت طلای سیاه در معاملات منتهی به نهم دسامبر با افزایشی خیره کننده در بازار روبرو شد.

    بر این اساس قیمت تمامی شاخص‌های معتبر نفت خام جهان همچون برنت دریای شمال، وست تگزاس آمریکا، سبد نفتی اوپک، شاخص نفت عمان و دوبی همگی از محدوده بشکه‌ای 50 دلار عبور کردند.

    قیمت سبد نفتی اوپک با ثبت افزایشی حدود چهار دلار و 25 سنت در محدوده 50 دلار و 69 سنت، قیمت نفت خام شیرین آمریکا (وست تگزاس) با ثبت افزایشی دو دلار و هفت سنتی در محدوده 50 دلار و 97 سنت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ثبت افزایشی سه دلاری در محدوده 52 دلار و 44 سنت در بازار معامله شده است.

    علاوه بر این در ادامه جهش بهای طلای سیاه در بازار، در معاملات منتهی به 9 دسامبر 2016 میلادی قیمت هر بشکه نفت شاخص دوبی با ثبت چهار دلار و 52 سنت در محدوده 51 دلار و 11 سنت و قیمت شاخص نفت عمان با ثبت چهار دلار و 59 سنت در محدوده 51 دلار و 79 سنت در بازار داد و ستد شده است.

    رکورد قیمت نفت ایران شکسته شد

    بر اساس این گزارش ، همزمان با جهش بی سابقه قیمت نفت خام در بازار، بهای هر بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران هم در معاملات منتهی به نهم دسامبر افزایشی بیش از چهار دلاری داشته است.

    بر این اساس قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با ثبت افزایشی چهار دلار و 22 سنت در محدوده 50 دلار و 85 سنت به مشتریان عرضه شده که افزایش قیمت نفت ایران به بشکه‌ای بیش از 50 دلار برای نخستین بار بوده که در معاملات سال 2016 میلادی به ثبت رسیده است.

    علاوه بر این، مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی ایران اعلام کرده است: قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم با ثبت افزایشی حدود چهار دلار و 31 سنتی برای نخستین بار از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون در محدوده 49 دلار و 68 سنت تحویل مشتریان آسیایی و اروپایی شده است.

    از سوی دیگر از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران حدود 40 دلار و 35 سنت و متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی کشور حدود 38 دلار و 40 سنت بوده که کماکان شکاف قیمتی حدود 10 دلار نسبت به متوسط قیمت نفت ایران در سال 2015 میلادی دارد.

    برچسب ها