عصر خودرو

بر خلاف بازار جهانی;

طلا هم پیرو دلار، صعودی شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار طلا و سکه در هفته اخیر پرداخت و تصریح کرد که بازار داخلی طلا و سکه تحت تاثیر افزایش نرخ دلار، بر خلاف بازار جهانی حرکت صعودی پیدا کرده است.

طلا هم پیرو دلار، صعودی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای گفت: هفته‌ای که گذشته چهارمین هفته متوالی بود که قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد و در مجموع حدود 35 دلار قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کرد.

    وی با اشاره به دلیل کاهش قیمت جهانی گفت که افزایش 35 درصدی نرخ بهره در آمریکا زمینه ساز کاهش قیمت جهانی طلا بوده است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت سکه و طلا در بازار داخلی عنوان کرد:‌ در بازار داخلی، کاهش قیمت جهانی طلا تاثیر مثبتی روی قیمت‌های داخلی نداشت. در هفته گذشته نرخ ارز افزایش بیشتری پیدا کرد و همین افزایش قیمت باعث شد که قیمت سکه و طلا در بازار داخلی سیر صعودی پیدا کند. 

    کشتی آرای اضافه کرد: در این روند افزایشی سکه تمام طرح جدید از یک میلیون و 135 هزار تومان به یک میلیون و 143 هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه به 600و 320 هزار تومان رسید که البته بالا رفتن تقاضا هم به مناسبت عید در این روند تاثیرگذار بود. 

    وی درباره پیش‌بینی قیمت‌ها طی روزهای آینده در بازار سکه و طلا گفت که وضعیت قیمت‌ها در بازار بستگی به وضعیت و روند قیمت ارز دارد.

    برچسب ها