عصر خودرو

سفیر ایران:

تمام درهای ایران به روی توسعه تجارت با پاکستان باز است

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر ضرورت گسترش همکارهای اقتصادی و ارتقای مبادلات تجاری میان دو کشور، گفت: درهای ایران به روی پاکستان برای گسترش این همکاری ها همواره باز است.

تمام درهای ایران به روی توسعه تجارت با پاکستان باز است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، 'مهدی هنردوست' روز شنبه با حضور در یک گردهمایی اقتصادی که به میزبانی اتاق مشترک بازرگی و صنایع پاکستان و ایران با هدف بررسی راه های گسترش مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی دو کشور، در اسلام آباد برگزار شد، ضمن تبریک ایام با سعادت ولادت حضرت محمد(ص) گفت: مهم ترین مسئولیت من در پاکستان، تلاش برای فراهم کردن زمینه های گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور دوست، همسایه و برادر است.

    هنردوست با اشاره به ظرفیت های فراوانی که برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد، گفت: دو ملت بزرگ ایران و پاکستان به واقع شایسته روابط اقتصادی و تجاری به مراتب گسترده تر و بهتر هستند و این همکاری ها باید به نقطه ای برسد که مردم دو کشور آثار و برکات آن را لمس کنند.
    هنردوست با اشاره به راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان، این طرح را دارای آثار فراوان برای منطقه دانست و گفت: ایران هم مشتاق و علاقه مند به مشارکت در این طرح است و رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به این موضوع اشاره کرده است.
    سفیر کشورمان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به وجود موانعی نظیر راه اندازی نشدن کانال های بانکی بین دو کشور گفت: دو طرف درتلاش هستیم تا بتوانیم در نزدیک ترین زمان ممکن کانال های بانکی را فعال کنیم ضمن اینکه امیدواریم قرارداد تجارت آزاد میان دو کشور به زودی و قبل از پایان سال جاری (براساس تقریم ایران) نهایی شود.
    وی همچنین به ضرورت ایجاد پروازهای مستقیم میان پایتخت های ایران و پاکستان اشاره کرد و با بیان که مقدماتی خوبی تا کنون برای تحقق این مهم انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد بعد از نوروز، راه اندازی شود.
    هنردوست به طرح توسعه بنادر چابهار و گوادر نیز اشاره و تاکید کرد: چابهار هرگز رقیب گوادر نیست و طبق تاکید سران ایران و پاکستان، این دو بندر، مکمل یکدیگر هستند و از جمله ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری میان ایران و پاکستان محسوب می شوند.
    آصف دُرانی سفیر پاکستان در تهران نیز در این گردهمایی حضور داشت و در سخنانی، با اشاره سفر اخیر یک هیات تجاری پاکستان به ایران به سرپرستی اعجاز الحق نماینده ارشد مجلس ملی پاکستان و از حامیان اتاق مشترک بازرگانی و صنایع پاکستان و ایران، این سفر را پردستاورد توصیف کرد و گفت که در جریان این سفر، موضوع های خوبی در راستای تقویت همکاری های تجاری دو کشور مطرح شد.
    وی تاکید کرد که افق و آینده روابط ایران و پاکستان، بسیار روشن است و روابط دو کشور در زمینه های مختلف در مسیر صحیح قرار دارد.
    اعجاز الحق نماینده ارشد مجلس ملی و از حامیان اصلی اتاق مشترک بازرگانی و صنایع پاکستان و ایران نیز در این گردهمایی، ضمن قدردانی از تلاش های سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برای فراهم کردن زمینه های گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور، گفت: ایران و پاکستان همسایگانی بسیار خوب برای یکدیگر هستند.
    وی با اشاره به سفر اخیر خود به ایران به عنوان سرپرست هیات تجاری پاکستان، گفت: در این سفر، بیش از پیش به من ثابت شد که دو کشور از ظرفیت های بسیار فراوانی برای همکاری اقتصادی برخوردارند.
    اعجاز الحق تاکید کرد: در این سفر از نوع رویکرد ایران به بنادر چابهار و گوادر، بار دیگر اطمینان یافتم که این دو بندر هرگز رقیب هم نیستند و مانعی در مسیر فعالیت یکدیگر محسوب نمی شوند بلکه بالعکس، مکمل یکدیگرند.
    این نماینده ارشد مجلس ملی پاکستان همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود بین ایران و پاکستان برای همکاری در حوزه انرژی گفت: زمینه افزایش واردات برق از ایران به پاکستان تا سه هزار و حتی تا پنج هزار مگاوات وجود دارد و این مهم، به راحتی قابل تحقق است.
    در این گردهمایی تعدادی از تجار و فعالان اقتصادی پاکستان و نیز برخی دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد حضور داشتند.

    برچسب ها