عصر خودرو

گمرکات مدرن می‌شوند;

نشست سازمان جهانی گمرک در روسیه

عصر بازار- گمرک ایران با تشریح مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون سازمان جهانی گمرک، اعلام کرد: تاکید این سازمان بر توجه به فرصت‌ها و چالش‌های تجارت الکترونیکی است.

نشست سازمان جهانی گمرک در روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایبنا، کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک در فدراسیون روسیه برگزار شد و بار دیگر بر نقش کلیدی گمرک در ایجاد اکوسیستم مؤثر و پایدار تجارت الکترونیک که موجب ارتقای تبادل دیتا (اطلاعات) میان ذی‌نفعان و بهبود مدیریت خطر می‌شود، تأکید شد.

     از دیگر موضوعات مهمی که در طول جلسات کمیسیون به آن پرداخته شد می‌توان به تسهیل تجارت، امنیت، بهبود همکاری‌های گمرکی و مالیاتی و مدرنیزاسیون سازمان‌های گمرک اشاره کرد.
    گروه کاری تازه تأسیس سازمان جهانی گمرک در خصوص تجارت الکترونیکی در نظر دارد برای رویارویی با ابعاد مختلف تجارت از طریق جمع‌آوری و تبادل تجربیات موفق تلاش‌هایی را انجام دهد. با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده درباره همکاری گمرکی و مالیاتی، سازمان جهانی گمرک امسال دستورالعمل تقویت همکاری و تبادل اطلاعات میان مسئولان سازمان‌های گمرک و مالیات در سطح ملی را منتشر کرد و به کار در زمینه موضوعات مورد توجه و مشترک میان کارشناسان گمرک و مالیات مانند قیمت‌گذاری، انتقال، استرداد حقوق و عوارض گمرکی و جریان‌های مالی غیرقانونی (IFF) ادامه خواهد داد.
    در طول کمیسیون، "میکوریا" دبیرکل سازمان جهانی گمرک ضمن تأیید شعار سال 2017 بر مبنای "تحلیل داده برای مدیریت مرزی مؤثر" بر نقش و تأثیر انقلاب دیجیتالی و نیاز مبرم برای پاسخگویی سریع به چالش‌های ایجاد شده در اقتصاد جهانی، تأکید کرد.
    دبیرکل سازمان جهانی گمرک از تمامی اعضای این سازمان درخواست کرد که طی ماه‌های آینده در خصوص چگونگی استفاده حداکثری از داده‌ها و دستیابی به اهداف و پاسخگویی به انتظارات تجار، عاملان لجستیک و حمل‌ و نقل و دولت‌ها به تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های خود با یکدیگر بپردازند.
    از آنجا که در سال 2017 بر تحلیل داده تأکید بیشتری خواهد شد، سازمان جهانی گمرک درصدد است تجربیات موفق به دست آمده توسط اعضای خود را جمع‌آوری کرده تا به ارزیابی اقدامات انجام شده در حوزه تجارت الکترونیک بپردازد.
    بررسی‌های پیشین این سازمان نشان داده که نیاز به دیجیتالی شدن مراحل و رویه‌ها، تبادل بهتر اطلاعات میان ذی‌نفعان تجارت الکترونیک و گمرک برای بهبود مدیریت خطر و نیاز به هماهنگ‌سازی در مراحل حمل‌ و نقل از ضروریاتی است که مورد تأکید سازمان جهانی گمرک قرار دارد.

    برچسب ها