عصر خودرو

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی خبر داد:

واگذاری ۱۰ میدان نفتی در قالب قراردادهای جدید

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از تولید ۲۵۴ میلیون متر مکعبی گاز در فلات مرکزی ایران خبر داد و گفت: ۱۰ میدان نفتی این شرکت در قالب قراردادهای جدید صنعت نفت توسعه می‌یابد

واگذاری ۱۰ میدان نفتی در قالب قراردادهای جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، سلبعلی کریمی با اشاره به اینکه 10 میدان نفتی از مناطق نفت مرکز برای واگذاری در قالب قراردادهای جدید صنعت نفت آماده می‌شوند و تاکنون چند میدان نیز از این میادین واگذار شده‌اند، گفت: براساس تفاهمی که با وزرات نفت شده است، میادین نفتی آبان، پایدار غرب و پایدار شرق، چشمه خوش، دالپری، نفتشهر، دهلران، چنگوله و چند میدان نفتی دیگر در قالب قرارداهای جدید صنعت نفت به شرکت‌های خارجی واگذار خواهد شد.

    وی ادامه داد: نکته مهمی که نباید فراموش کرد، این است که به دلیل رقابت پذیری میان شرکت ها کار مطالعه میادین نفتی را ممکن است به چند شرکت واگذار کنیم که این میادین در نهایت براساس تصمیم گیری و یا انجام مناقصه برای توسعه، واگذار خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به تولید گاز در فلات مرکزی ایران گفت:  در حال حاضر این شرکت ظرفیت تولید روزانه 300 میلیون متر مکعب گاز را دارد اما با تدبیر وزارت نفت اولویت اصلی تولید گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی است.

    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه 254 میلیون متر مکعب گاز از فلات مرکزی ایران تولید می شود که با آماده سازی خط انتقال آغار-دالان تولید گاز در این شرکت 32 میلیون متر مکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

    هم اکنون میادین نفتی چشمه خوش (منطقه دشت عباس) و چنگوله (منطقه ایلام) در قالب تفاهم نامه مطالعاتی با 4 شرکت خارجی منعقد شده است.

    به گفته وزیر نفت پس از انجام مطالعات و ارائه پیشنهادهای فنی از سوی شرکت های خارجی پیشنهادهای مالی نیز ارائه شده و پس از آن میادین یا در قالب کنسرسیوم و یا به صورت مناقصه به شرکت های خارجی برای توسعه واگذار می شود.

    این گزارش حاکی است، هدف از ورود شرکت های خارجی برای توسعه میادین نفتی ایران افزایش ضریب بازیافت است که به گفته مدیرعامل نفت مناطق مرکزی با افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی به 50 درصد، امکان تولید 300 میلیارد بشکه نفت خام در کشور وجود دارد.

    برچسب ها