عصر خودرو

پیش بینی بانک بین المللی گلدمن ساچز آمریکا از افزایش قیمت نفت

عصر بازار- شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا روز جمعه از پیش بینی افزایش قیمت نفت خام در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ توسط بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز آمریکا خبر داد.

پیش بینی بانک بین المللی گلدمن ساچز آمریکا از افزایش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، «گلدمن ساچز» دلیل این پیش بینی را تصمیم سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و 12 تولیدکننده غیراوپک از جمله روسیه برای کاهش تولید نفت، آن هم در بحبوحه افزایش تقاضای کشورهای مصرف کننده ذکر کرد.

    گلدمن ساچز پیش بینی کرد، متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سه ماهه دوم سال 2017 از 55 دلار به 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه افزایش یابد.
    بانک یاد شده همچنین پیش بینی کرد، متوسط قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماهه دوم سال 2017 از 56 دلار و 50 سنت به 59 دلار در هر بشکه افزایش می یابد.
     سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در گزارش ماه دسامبر (آذر-دی) خود پیش بینی کرد، مجموع کاهش تولید برنامه ریزی شده این سازمان و غیراوپک، به افت نفت موجود در انبارها شتاب بخشیده و بار دیگر بازار نفت را در نیمه دوم سال 2017 به تعادل می رساند. این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه دسامبر خود اعلام کرد، اگر اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید خود پایبند باشند، ممکن است بازار در نیمه نخست سال 2017 دچار کمبود نفت به میزان 600 هزار بشکه در روز شود.
    اوپک بر اساس توافق 30 نوامبر (10 آذر) این سازمان، قرار است از اول ماه ژانویه ٢0١٧، یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد.
    نشست بیستم آذرماه اعضای اوپک با 12 کشور تولیدکننده نفت غیراوپک در وین، به توافق کاهش تولید منجر شد. براساس این توافق قرار شد کشورهای غیر اوپک شامل روسیه، قزاستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی 600 هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهند.
    وزیر انرژی روسیه به خبرگزاری رویترز گفت که وی با شرکت های نفت این کشور درباره اینکه چطور کاهش تولید اجرا شود به توافق کلی دست یافته است اما شرکت های تولیدکننده نیز می گویند هنوز در مورد جزئیات این توافق به نتیجه نرسیده اند.
    اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان غیراوپک موافقت کرده اند که تولید نفت خود را تقریبا 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی از بین برود و قیمت نفت افزایش یابد.
    قرار است روسیه در 6 ماه نخست سال 2017 با کاهش تولید نفت خود به میزان 300 هزار بشکه در روز، آن را به 10 میلیون و 947 هزار بشکه تقلیل دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو