عصر خودرو

وزیر بازرگانی آمریکا:‌

چین به دنبال قراردادهای تجاری چند جانبه بدون حضور آمریکا است

عصر بازار- وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد: چین به دنبال ایجاد قراردادهای تجاری چندجانبه‌ای است که آمریکا در آن حضور نداشته باشد.

چین به دنبال قراردادهای تجاری چند جانبه بدون حضور آمریکا است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، پنی پریت‌ویتر وزیر بازرگانی آمریکا، در نشست مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن اعلام کرد: چین به دنبال ایجاد قراردادهای تجاری چندجانبه‌ای است که در آنها آمریکا حضور نداشته باشد.

    وی تأکید کرد:‌ چین اعلام کرده است که ما به دنبال قراردادهای تجاری چندجانبه هستیم و قصد داریم آمریکا را از آن بیرون نگه داریم.

    وزیر بازرگانی آمریکا افزود: این به نفع کارگران آمریکایی نیست، این به نفع اقتصاد آمریکا نیست و این اقدام برای قدرت آمریکا خوب نخواهد بود.

    پریت‌ویتر در سخنان خود بر لزوم تصویب قرارداد تجاری شراکت ترنس‌پسیتی برای تقویت اقتصاد آمریکا تأکید کرد و گفت: خروج از این قراداد تنها به قدرت گرفتن چین منجر خواهد شد.

    وی ادامه داد: 95 درصد مشتریان آمریکا در خارج از این کشور بوده و اقشار متوسط در حوزه آسیا بیشترین رشد را در جهان تجربه می‌کنند. دولت اوباما قصد دارد تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری وی طی یک ماه آینده این قراداد را نهایی کند، اما به نظر نمی‌رسد، تا آن موقع سنای این کشور این قرارداد را به تصویب برساند.

    دونالد ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که با آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش این قراداد را پاره خواهد کرد و همین امر آینده قرارداد تجاری شراکت ترنس پسیتی را نگه دارد.

    برچسب ها