عصر خودرو

درِ خروج هوشمند ۶ گمرک در حال نصب است

عصر بازار- در راستای برنامه گمرک الکترونیک، قرار است درِ ورود و خروج گمرکات کشور هوشمند شود که در این راستا اداره کل توسعه و تجهیز گمرک اعلام کرده که در خروج گمرکات بازرگان، جلفا، بیله‌سوار، آستارا، بندر انزلی و سهلان در حال نصب است.

درِ خروج هوشمند ۶ گمرک در حال نصب است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، این پروژه توسط گمرک و با همکاری پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران در حال اجرا بوده و بخشی دیگری از برنامه گمرک الکترونیک که با اجرایی شدن آن حتی اجازه ورود و خروج بار از گمرکات به روش الکترونیکی انجام خواهد شد.

    بر این اساس در مرحله بعدی قرار است در گمرکات بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، بندر بوشهر، بندر لنگه، فرودگاه امام خمینی(ره)، سلفچگان، اینچه برون و غرب تهران به سیستم هوشمند درِ خروج مجهز شوند.

    سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در راستای الکترونیکی کردن گمرک ایران از سال 1392 راه‌اندازی شد و با اجرای این سامانه تشریفات واردات، صادرات، ترانزیت، پرداخت و پروانه‌های گمرکی الکترونیکی شده و ارتباط گمرک با 22 سازمان همجوار الکترونیکی شده است.

    همچنین تشکیل بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی و افزایش درآمدهای گمرکی از7000 به 14000 میلیارد تومان از  دستاوردهای این سامانه است که توسط مسئولان گمرک مطرح می‌شود. ، به طوریکه گفته می‌شود درآمدهای گمرکی ایران در سال جاری به واسطه اقدامات الکترونیکی، افزایش 37 درصدی داشته است.

    بر اساس این گزارش، گفته می‌شود درآمدهای گمرکی از زمان راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی به دو برابر افزایش یافته و از رقم 7600 میلیارد تومان به 14 هزار میلیارد تومان رسیده و امسال هم شاهد افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی تاکنون هستیم، این در حالی است که نرخ دلار بانکی که مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی قرار می‌گیرد، تغییر چندانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نداشته و میزان واردات کشورمان هم نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

    بنابر اظهار صاحب‌نظران، مشارکت گسترده جوانان ایرانی و تکیه بر دانش و توانمندی دانش‌پژوهان داخلی، یکی از مزیت‌های مهم این سامانه به‌شمار می‌رود.

    برچسب ها