عصر خودرو

دبیر کانون سنگ ایران:

پیدا کردن بازار فروش از مشکلات صنعت سنگ است

عصر بازار- دبیر کانون سنگ ایران گفت: پیدا کردن بازار فروش از مشکلات صنعت سنگ است.

پیدا کردن بازار فروش از مشکلات صنعت سنگ است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، خداداد غیاثوند در جلسه تحقق اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار کرد: بحث ایجاد پایانه صادراتی سنگ در کشور از سال 86  مطرح شده که این مهم دارای مصوبه دولت‌های نهم و دهم بوده اما تاکنون ایجاد پایانه سنگ عملیاتی نشده است.

    وی با بیان اینکه ایران دومین کشور تولیدکننده و مصرف کننده سنگ در دنیاست، افزود: عدم توانایی برای پیدا کردن بازار فروش از مشکلات صنعت سنگ است، علیرغم وجود معادن و واحدهای فرآوری سنگ در کشور نمی توانیم این محصول را بفروش برسانیم.

    نائب رئیس هئیت مدیره کانون سنگ ایران بیان کرد:  بعد از چین، ایران دومین کشور تولیدکننده و مصرف کننده سنگ در دنیاست.

    وی با تاکید براینکه امروز صنعت سنگ کشور همچون سیمان دچار رکود و توقف شده است، افزود: شرایط بودجه کشور بگونه ای نیست که خیلی به ساخت پروژه های عمرانی در کشور امیدوار باشیم.

    غیاثوند بیان کرد: برای حل مشکلات حوزه سنگ راهی بجز تسلیم یا صادرات این محصول نداریم و چناچه  صادرات سنگ رونق بگیرد اشتغال 160 هزار نفر را تثبیت کرده‌ایم.

    دبیر کانون سنگ ایران اضافه کرد: در چند سال اخیر20 هزار نفر در صنعت سنگ تعدیل شدند، اظهار کرد: اگر نتوانیم در صنعت سنگ که مزیت مطلق کشور بوده موفق شویم قطعا در هیچ حوزه دیگری به موفقیت نمی رسیم.

    وی با اشاره به اینکه لشگر بیکاری پشت درهای صنعت سنگ ایستاده است، اضافه کرد: اگر امروز نتوانیم از سرمایه های صدها میلیاردی که در کشور هزینه شده به درستی بهره برداری کنیم نمی توانیم نسبت به راه اندازی کارخانجات دیگر اقدام کنیم.

    غیاثوند تصریح کرد: معدن دار، فرآوری کننده و بازرگان برای صادرات سنگ باید در کنار هم باشند همچنین  برای کیفی شدن تولیدات سنگ کشور نظارت بیشتری باید روی معادن انجام گیرد و در حوزه بازرگانی نیز باید به سمت ایجاد کنسرسیوم ها و شرکت های مدیریت صادرات پیش رویم.

    غیاثوند خاطر نشان کرد: در شرکت شهرک ها منابعی را برای فعال کردن کنسرسیوم های صادراتی شناسایی شدندکه با پیگیری های لازم می توان آن ها را جذب کرد.

    وی با اشاره به راهکارهایی برای نجات صنعت سنگ کشور افزود: سازمان صنعت و معدن و نظام مهندسی در استاندارد کردن مواد اولیه سنگ باید نقش  پررنگی داشته باشند در غیراینصورت صادرات سنگ کشور متوقف خواهد شد.

    این فعال اقتصادی اضافه کرد: حوزه فرآوری سنگ باید بازسازی و واحدهای فرآوری سنگ ماشین آلات به روز مجهز شوند.

    وی بر لزوم رفع مشکل صادرات و فروش سنگ تاکید کرد و افزود:در دنیا روش های مختلفی برای تولید و صادرات سنگ وجود داشته درحالیکه واحدهای سنگبری ما شناخت کافی از بازارهای دنیا نداشته لذا باید برای این واحدها متولی ایجاد کنیم.

    برچسب ها