عصر خودرو

معاون وزیر امور اقتصاد خبر داد:

لایحه سهام عدالت در نوبت طرح در هیات دولت

عصر بازار: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی به صورت شفاف انجام شده و افرادی که فرآیند خصوصی سازی را متهم می‌کنند درست متوجه نحوه واگذاری نشده‌اند.

لایحه سهام عدالت در نوبت طرح در هیات دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، میرعلی اشرف پوری حسینی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سود سهام عدالت پرداخت شد اظهار داشت: در این 10 سال که از محل سود سهام قرار بود مبلغ اولیه سهام از طرف خریداران به خزانه واریز شود کفایت نکرده است.

    رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: سهام که تا اوایل امسال تخصیص می‌‌یافت و مشمولین ثبت نام میکردند برای هر فرد یک میلیون تومان سهم در نظر گرفته می‌شد که باید از محل، سود سهام پرداخت میکردند اما سود در این 10 سال به اندازه هر فرد یک میلیون تومان وصول نشد و وصول سهم سهام برای هر فرد تقریبا 300 هزار تومان شد.

    وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم امسال و سال آینده برای هر نفر حداقل 500 هزار تومان دریافت کینم که البته باز هم بستگی به سود دهی شرکت‌های سرمایه پذیر دارد.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با بیان اینکه طی سال 87-88 به صورت غیر قانونی 1300 میلیارد تومان بین مشمولین توزیع شد که البته این روند دیگر ادامه نیافت.

    وی افزود: سال‌های بعد نیز وصول سود سهام عدالت به دقت انجام نشد ولی در دولت یازدهم این اقدام با دقت بیشتری در دستور کار انجام گرفت.

    پورحسینی اضافه کرد: 100 درصد از آنچه که امروز وصول شده در دولت یازدهم و 40 درصد در 6 ساله اول وصول شده بود.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص آخرین وضعیت لایحه سهام عدالت  گفت: این لایحه بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت، دو هفته قبل در شورای عالی اجرایی اصل 44 مورد بررسی قرار گرفت و در نوبت برای طرح در هیات دولت است اما از این که چه زمانی در صحن دولت اعلام شود اطلاعی ندارد.

    ** تخلفی در واگذاری آلومینیوم المهدی صورت نگرفته است

    پوری حسینی همچنین در خصوص شبهاتی که به واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی وارد شده و تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند که این مجتمع زیر قیمت واگذار شده است اظهار داشت: عده‌ای علاقه به این واگذاری نداشته‌اند که نهادهای نظارتی همچون مجلس بنا به وظیفه خود به همراهی دیوان محاسبات به این مسئله رسیدگی کرده‌اند.

    وی تصریح کرد: اما این که گفته می‌شود در این واگذاری تخلفی صورت گرفته به هیچ وجه درست نیست و واگذاری‌ها کاملا شفاف و سالم و قانونی صورت گرفته است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی  ادامه داد: اگر در  واگذاری‌ها شبه‌ای وجود داشته باشد ما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم بلکه طبق آنچه وظیفه ما تلقی می‌شود باید بررسی کنیم که ایا غفلتی از سوی هیات مدیره وقت در خصوص  اعلام میزان بدهی و دارایی‌ها صورت گرفته است یا خیر تا حقی از دولت و خریدار ضایع نشود.

    پوری حسینی تصریح کرد: طبق بررسی‌ها یکی دو قلم از دارایی‌ها توسط هیئت مدیره وقت المهدی خوب گزارش نشده و قرار شد خریدار مابه التفاوت را طبق قرار داد بپردازد.

    وی افزود: قرار داد تمام شده و خریدار سهام را دریافت کرده و در حال حاضر در آنجا مستقر شده است.

    پوری حسینی با بیان اینکه در کار ما اعتراض یک حق همیشگی برای خریدار در دولت است گفت: بنده به صورت شفاف در خصوص واگذاری المهدی توضیح داده‌ام و مسئله 800 میلیارد تومان عنوان می‌شود برخی هنوز مطالب مربوط به واگذاری را درست متوجه نشده‌اند.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: اطمینان میدهم که با نهایت دقت واگذاری انجام شده و تخلفی صورت نگرفته  است و امیدوارم یک عده قلیلی که در برابر خصوصی سازی می‌ایستند و فرآینده خصوص سازی را متهم می‌کنند ما را مجبور به بیان مطالب بیشتتر نکنند!

    برچسب ها