عصر خودرو

گمرک ایران اعلام کرد؛

آغاز تبادل اطلاعات صادرکنندگان خوشنام میان گمرکات ایران و روسیه

عصر بازار- دفتر همکاری های بین الملل گمرک در ادامه تلاش های خود برای تکمیل کریدور سبز میان گمرکات ایران و روسیه، میزبان مدیران عامل ۱۱ شرکت برتر صادر کننده ایرانی به روسیه بود.

آغاز تبادل اطلاعات صادرکنندگان خوشنام میان گمرکات ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک در ادامه تلاش های خود برای تکمیل کریدور سبز میان گمرکات ایران و روسیه، میزبان مدیران عامل 11 شرکت برتر صادر کننده ایرانی به روسیه بود. عمده فعالیت صادرکنندگان در حوزه صادرات خشکبار، میوه، بیسکویت، شیرینی، شکلات، لبنیات و زعفران بود.

    این جلسه به دنبال درخواست گمرک روسیه برای ارایه اطلاعات فعالیت های صادرکنندگان ایرانی به روسیه برگزار شد، گمرک روسیه از گمرک ایران درخواست نموده تا از متقاضیان استفاده از کریدور سبز گمرکی بخواهد تا اطلاعات شرکت های طرف معامله در روسیه را در اختیار گمرک روسیه قرار دهند تا تشریفات ترخیص کالای آنها بدون بازرسی و معطلی در اولویت گمرکات روسیه قرار گیرد.

    گمرکات ایران و روسیه قرار است که در قالب همکاری‌های جدید کریدور سبز را شش ماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی کنند و صادرکنندگان ایرانی به‌راحتی بتوانند از این روش تشریفات گمرکی کالای خود را بدون معطلی انجام دهند.

    حسین کاخکی، مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک در این خصوص گفت :با کشور روسیه تفاهم شده که هر شرکت ایرانی باید مشتریان روس خود را معرفی کند و بعدازبررسی‌های لازم، کالا بدون بازرسی به کشور روسیه منتقل می‌شود.

    همچنین عبدالرضا غلامی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران هم در این جلسه تصریح کرد: همه اقدامات و گام‌هایی که گمرک ایران برداشته به منظور تسهیل تجارت و صادرات آسان است. کشور روسیه دارای ظرفیت بالایی برای بازار ایران است و با تسهیل روند تجارت می‌توانیم کالاهای زیادی را به این کشور صادر کنیم که کریدور سبز برخی مشکلات را حل می‌کند.

    برخی صادرکنندگان نیز  در این جلسه مشکلات خود را بازگو کردند و بیشتر آنها معتقد بودند که سازمان دامپزشکی و سازمان انرژی اتمی برای هر محصول صادراتی باید مجوز صادر کنند که قیمت هر کدام از آنها سه میلیون تومان است. آنها معقتد بودند که مسئله اصلی آنها اول زمان است و بعد از این مشکل بحث هزینه‌ها مطرح خواهد شد.

    برچسب ها