عصر خودرو

کاهش قیمت طلا با سرگردانی سرمایه‌گذاران از اقدام بانک مرکزی آمریکا

عصر بازار: درحالی سرمایه گذاران همچنان نمی‌دانند که آیا فدرال رزرو نرخ بهره را امروز افزایش می‌دهد یا نه، قیمت طلا با کاهش تقاضا افت کرد.

کاهش قیمت طلا با سرگردانی سرمایه‌گذاران از اقدام بانک مرکزی آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 1.4 دلار کاهش نسبت به روز گذشته 1117 دلار 80 سنت معامله شد. قیمت امروز این فلز زرد در کم‌ترین زمان 1114 دلار و 90 سنت و در بیش‌ترین زمان به قیمت1122 دلار و 90 سنت به فروش رفت.

    قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته 30 سنت افزایش یافت، اما نسبت به یک سال گذشته 105 دلار و 40 سنت با کاهش همراه بود.

    به گزارش رویترز امروز در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در دلار همچنان سرگردان بودند که آیا بالاخره نرخ بهره‌‌ای که از سال 2006 تاکنون در محدوده صفر باقی مانده است، افزایش می‌یابد یا نه!

    براساس نظرخواهی رویترز از 80 اقتصاددان جهان، 45 نفر اعلام کردند که فدرال رزرو امروز نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و هم‌چنان در محدوده صفر و 0.25 درصد باقی می‌ماند، اما 35 نفر از این اقتصاددانان اعلام کردند که آمریکا نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    در این میان «رابین بهار» یک تحلیل‌گر معتقد است اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش ندهد، شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود؛ چراکه در این صورت ارزش دلار نیز افت خواهد کرد.

    برچسب ها